Jeugdlid

Geplaatst: 3 juli 2017 in actualiteit, gezondheid, historie, Naarden, topsport

roland-garros-2015-final-stadium.jpg

Het was me het weekje wel.
Na dertig jaar maar weer eens deelgenomen aan de kampioenschappen van m’n Naardense tennisclubje.
Met Jan.
Herendubbel 65+
Zeg maar de ouwelullenafdeling.
Niet bepaald een booming categorie die tot de verbeelding spreekt.
Bescheiden vintage-potjes in de periferie van professioneel ogende dertigers en veertigers die de ballen aanzienlijk beter weten te raken dan wij in onze toptijd, ruim drie decennia geleden.
Inclusief die sneue high fives in de dubbel na iedere geslaagde rally.
Tennis is toch een beetje een kleffe contactsport geworden.
In onze sector Grijze Plaag zijn het niet de tenniskwaliteiten die de doorslag geven. Het komt aan op levenservaring. En die hadden we. Een week lang sleepten we onze 150 zwaar doorleefde jaren over het gemalen baksteen richting de apotheose op zondag.
Met afstand de mooiste dag van m’n leven. Dat mag duidelijk zijn.
Godzijdank geen beker.
Niets lelijker dan sporttrofeeën.
Onlangs nog een verhuisdoos met dat soort prullaria in de container van het Afvalscheidingsstation in Bussum geflikkerd.
Met een cadeaubon van het Filmhuis Bussum is m’n cluppie anno 2017 goed bezig.

Zou het komen door dit eclatante succes?
Of was het toch onze jeugdige uitstraling?
Ik weet het niet.
Maar op de website van TV Naarden word ik prompt schaamteloos uitgenodigd voor een volgend mega evenement.
NB: Let ook even op de flexibele aanvangstijd.

Beste Frans
Op maandagavond 17 juli a.s. organiseert het Jeugdbestuur van TV Naarden een tennistoernooi voor middelbare scholieren. Wij vragen jullie als jeugdleden van TVN om één of twee sportieve en gezellige introducés mee te nemen.
Aanvang: 19.00 uur tot 23.00

sommige_overdrijven

reacties
  1. Lucie Bleumer schreef:

    Hij is weer leuk!

  2. Gewoon door gaan Frans . Je kan het⚾️⚾️⚾️⚾️⚾️

  3. 123gm45 schreef:

    ik wil graag mee en mag Madelon ook mee als ze wil en Henk ook?

  4. 123gm45 schreef:

    die code dat ben ik dus ha ha: gerdis!

  5. Myra schreef:

    Hoogst vermakelijk!! Ik vroeg me even af waar jouw werkelijkheid eindigt en je fantasie met je aan de haal gaat. Dus ik zocht het uit, zoals je hoopte (bron: Achtergrond, jouw website). Maar ik zie het nu scherp en met andere ogen: dat is op het moment dat het over gaat in het mededelingenbord van de website. Een mooi bruggetje, dat “Beste Frans,” maar kennelijk toch niet gericht aan jou persoonlijk. Tenzij je ook een uitnodiging in de e-mail hebt gekregen? In dat geval ben je van harte welkom om op maandag 17 juli mooie anekdotes over vroeger te oreren aan de jeugd. Zet ze maar aan het denken, breng ze in vertwijfeling!

    Die jeugd loopt er overigens vaak nog beter geoutilleerd bij dan de veertigers. Al naar gelang de grootte van de beurs thuis, het aantal kuikens in het nest en het aantal sporten en andere bezigheden per kuiken uiteraard. En een bal slaan, dat doen ze nu al beter dan iedereen boven de 17. Ik wil het hier niet eens meer hebben over hún sneue high-fiven, bij tij én ontij nota bene! Dus ik, als veertig-plusser, begrijp jou.

    Ik kan alleen maar vasthouden aan de hoop, dat ik straks over -pak ‘m beet-, 20 jaar, op mijn 65-plus-ste, net als jij, nog kan en überhaupt mág meedoen in de categorie Grijze Plaag. Als die er nog is! En dat ik niet afgeserveerd word, zoals nu gaande is bij vele andere clubs. Maar dan moeten er wel, net als nu, van die professioneel ogende veertigers zijn die zich vrijwillig voor alle categorieën inzetten. Tegen die tijd zal ik, met alle jaren levenservaring die ik dan eindelijk vergaard heb, jouw stukje nog eens (voor)lezen. Misschien win ik zelfs nog een prijs. Ook dan een filmbon hoop ik, waarbij ik tijdens de previews de oogjes even toe kan doen in het donker en stilletjes glimlachend mijn succes in het toernooi nog eens de revue laat passeren. Wellicht wel twee keer. De ironische relativering van de winst, waarbij ik en passant nog even die doos met prijzen opnoem, heb ik dan al in een column geventileerd. Op hoop van zegen!

  6. fr@nsmuthert schreef:

    Hallo Myra,
    Wat een bijzonder aardige reactie. Ik moet zeggen: je bent er wel voor gaan zitten.
    Ach, het schemergebied van werkelijkheid en fantasie. Ik hou er van.
    ‘ Beste Frans’ is werkelijkheid. Een automatisch gegenereerde aanhef geeft soms komische effecten.
    Dat was voor mij de aanleiding.
    Dank voor je verhaal.
    Groet,
    Frans
    (een in alle opzichten uitermate tevreden lid van de TV Naarden)
    NB: Ik zie dat die aanhef is weggehaald (..)

Geef een reactie

