Ik wist ’t wél

Geplaatst: 23 januari 2017 in Uncategorized

20170123_160117.jpgDe kop van het minuscule bruine flyertje dat ik vandaag achter m’n Vesting-Naardense voordeur vond, wekte m’n eeuwig durende nieuwsgierigheid
RIJK ZONDER TE WETEN
Maar ik ken m’n rijkdom toch? En over het waarom heb ik een nogal stevig onderbouwd verhaal. Zou er dan toch nog iets extra’s in de aanbieding zijn?
Lezen dus.
De povere, allegorische  successtory van de arme Texaan die al jaren nietsvermoedend op een oliebel woonde en op slag steenrijk werd riep meteen al de nodige argwaan op. Bij de tweede alinea begonnen m’n haarwortels definitief te prikken. En jawel, op de achterkant ging de afzender, zo klein gedrukt dat de leesbril te hulp moest schieten, helemaal los. De Zevende Dags Adventisten dus. Met hun boek dat pasklare antwoorden op al onze levensvragen heeft. Ze hebben via hun website, die ik om het totaalplaatje rond te krijgen ook nog even aanclickte, in deze kommervolle tijden een veelbelovende EINDSPRINT voor deze pensionado in petto.
Een finale die ik echter, als het clubje het niet erg vindt, aan me voorbij laat gaan. Ik heb het niet zo op die pasklare antwoorden op al m’n levensvragen. En zeker als ze uit die hoek komen.
Maar als je je  wél met passie voor dat karretje laat spannen: ga vooral je gang.
Het staat allemaal behoorlijk haaks op de indrukwekkende columnbundel DE BRIL VAN GOD van Maarten ’t Hart, die ik onlangs voor de tweede keer las.
God en ik hebben reeds jaren geleden stilzwijgend besloten elkaar niet lastig te vallen.
En dat wilde ik graag zo houden.

Geef een reactie

