Winterklaar

Geplaatst: 13 november 2016 in actualiteit, cultuur, vakantie, winterklaar, zorg

20161105_160629.jpg

Het grootste deel van het jaar heb ik er geen omkijken naar op de achterplaats van mijn nederige vestingwoning in Naarden. Een paar bakken met hanggeraniums en van mei tot oktober consumeer ik op mijn manier zoiets als het ultieme tuingevoel. Van het meest elementaire onderhoud is amper sprake.
Op m’n poenige resort aan de Rode Zee (11 dagen lang 33 graden en de zee maakte er dagelijks ook nog eens 26 van) beschik ik over een eigen Nubische tuinman die met toewijding m’n gazonnetje knipt, scheert en bewatert.
En dat staat in schril contrast met mijn Naardense buuf van een paar deuren verderop die zich gedurende mijn afwezigheid ernstige zorgen diende te maken over het feit of haar tuintje wel winterklaar was.
Winterklaar?

reacties
  1. Ze blijven geweldig, deze iconen

  2. Joop Smeets zegt:

    Beste Frans . Is je boot wel winterklaar? Let op het gaat vriezen! Groet Joop Boot! Verstuurd vanaf mijn iPad

Geef een reactie

