Sodemieter op met die nieuwe Jehova’s

Geplaatst: 15 september 2016 in consument, gezondheid, Naarden, persoonlijk, zorg

0221.jpgGisteravond, onder etenstijd (..), vulde mijn vestingstraat zich met de overweldigende groeigeur van een adhd-achtig, in kekke schortjes gehuld promotieteam van bijklussende MBO-studenten. Hello Fresh dus. De niche met het groene imago die zich richt op het volksdeel dat ’s avonds gewoon te besodemieterd is om een eenvoudige doch voedzame maaltijd op tafel te toveren.  Kan natuurlijk toeval zijn maar het was zegge en schrijve de derde keer in het tijdsbestek van een maand dat ik ongewild geconfronteerd werd met de nogal agressieve campagne die mij verantwoord voedsel uit de doos wil laten eten.
Een echte keukenprins zou ik mezelf niet willen noemen. Maar met het verse spul (of wat daar voor doorgaat) van groentenier Willem op de zaterdag en dinsdag trek ik het net in een modale week. Z’n marktcollega’s en Appie op de Marktstraat zorgen voor de rest. En mocht de nood helemaal aan de man komen, dan hebben we altijd nog het met man en macht door buurtgenoten overeind gehouden vreetschuurtje op de Turfpoortstraat.
Ga je met Hello Fresh in zee, dan is het zaak om vooral de kleine lettertjes in hun aanbiedingen even terdege tot je te nemen. En, net als vroeger bij die boekenclub, is het makkelijker om ze binnen te halen dan weer van dat wurgcontract van ze af te komen. En hoewel ik altijd ruim de tijd neem voor het sneue verkooppraatje van dit soort jongelui, maakte ik er dit keer meteen met een toepasselijke kutsmoes korte metten mee.
M’n piepers dreigden te verpieteren in de pan.

Geef een reactie

