Schippersmaaltijd

Geplaatst: 10 september 2016 in actualiteit, afscheid, crisis, gelezen, gezondheid, Monumentendag, Naarden

nieuwe-afbeelding-3

Je kunt lullen wat je wilt, voor booteigenaars is dit nazomertje er eentje om te zoenen. Ik ben zo’n geluksvogel. Afgelopen week maar ’s uitgebreid de ruimhartige gastheer uitgehangen. Met een paar uiterst selectief  bijeengeschraapte bemanningen het ruime sop gekozen. Donderdag, zoals immer, eindigend in dat van busladingen Jappen en PVV-stemmers vergeven, proleterige visserdorp Volendam voor een tegenwoordig amper te financieren broodje paling. Tradities zijn er om in ere te houden. Met een paar vestingstedelijke bouleurs, voor wie ik al sinds jaar en dag belangeloos de touroperator speel. Inclusief een Facebooksite met een paar duizend bijdragen waarvoor ik dagelijks de blaren op m’n vingers tik.
Tot zover alles kits.
Krijg ik toch via het Naardense roddelcircuit te horen dat er vanavond een schippersmaaltijd is uitgeschreven door mijn dankbare varensgezellen voor één dag.
Pikant detail: de schipper zélf is niet uitgenodigd.
Het is in deze weken sowieso in Naarden fors behelpen met de bbq’s en vreetpartijen.
Om de broodnodige geestelijke rust te creëren en m’n getergde hoofd leeg te maken, schreef ik me uit pure recalcitrantie in voor een meditatiecursus van een plaatselijk Healthclubje in het Naarder Bos.
Ik ga speciaal voor de gratis bijgeleverde biofeedback. What the fuck dat ook moge voorstellen.
Komt dus helemaal goed met mij. Zeker weten.

Bron: het verhaal van stadsomroeper Paul Vuijst op Facebook

Geef een reactie

