Komkommertijd (3)

Geplaatst: 6 juni 2016 in actualiteit, crisis, gelezen, media, volkskrant, zorg

1

M’n lijfblad ‘de Azijnbode’ is de weg kwijt. Maar liefst NEGEN pagina’s waren er vanmorgen gewijd aan de Amerikaanse bokslegende van weleer die het leven liet. Het is te hopen dat er de komende tijd niet meer van dat soort prominenten het veld ruimen.
Mijn ochtendritueel staat zwaar onder druk.
De nationale coryfee die in de meest vervuilende wedstrijdsport op het autoracecircuit goeie sier maakt, was onlangs ook al goed voor de nodige overkill. Ik liet me naar aanleiding van z’n succes verleiden tot een kwartiertje Ziggo Sport. Grand Prix van Monaco. Zelden zo’n onoverzichtelijk sportfeestje voor intimi aanschouwd. Ver voordat Max in de vangrail hing, was ik al weggezapt. Geef mij maar Kiki, Garbine, Novak en Andy op Roland Garros.
M’n ochtendkrant ligt op apegapen. Maar zo mogelijk nog treuriger is het gesteld met de komkommertijd die de tv ademt. En dan zitten we nog maar in begin juni.
In plaats van DWDD op prime time al dagenlang het suffe ‘Bed & Breakfast’ van de ouwelullenzender Max. En in plaats van Pauw moeten we het doen met, godbewaarme,  ‘Ik vertrek’.
De sport zal me door de zomer moeten slepen.
We hebben in afwachting van de dingen die gaan komen het ganzenbordspel maar ’s van zolder gehaald.

Geef een reactie

