Risicoprofiel

Geplaatst: 4 juni 2016 in actualiteit, beledigen, Gooise Meren, Naarden, overheid, persoonlijk, zorg

verkeersregelaar-590x260

Het gezellige huidskleurtje van onze overzeese rijksgenoten moet ik ontberen.
Getint?
Hooguit gaandeweg de zomer.
Als die tenminste een beetje wil meewerken.
Maar dat is tegenwoordig langzamerhand een pure luxe aan het worden.
En ook zo’n poenige elektrische bak als een Mitsubishi Outlander zul je bij mij voor de deur tevergeefs zoeken. Ik doe het met een bescheiden Opeltje Corsa, dat helemaal matcht met mijn ouwelullenprofiel.
Kortom: geen vuiltje aan de lucht.
Toch ken ik als Naardense pensionado m’n zorgen.
Bij de mooiste Sinterklaasintocht van Nederland laat ik het normaliter wel uit m’n hersens om huis en haard per automobiel te verlaten. De genadeloze wegversperringen aan de Amersfoortse Straatweg bewegen zich tegenwoordig op het niveau van preventieve maatregelen die de goorste terroristische aanslagen tot een complete onmogelijkheid maken.
Code Oranje/Geel.
In betere tijden kon je als vestingbewoner op het stadskantoor nog wel eens een ontheffing scoren. Maar ook daar heeft onze geweldige fusiegemeente geen boodschap meer aan.
Op zaterdag 21 november jl. werd ik plotseling weggeroepen. Een kennis moest met de grootst mogelijke spoed naar TerGooi. Behoorlijk ernstig.
Bij de blokkade op de Amersfoortse legde ik mijn probleem uit aan de middagploeg van de verkeersregelaars. Ook dat ik, in het bezit van een eigen garage, aan de Beijert woon. Ver weg van het Sinterklaasgedoe aan de andere kant van de vesting.
De empathie bij de Gele Jongens was hartverwarmend. Maar twee uur later, de eerste Sinterklaasfans druppelden de vesting al weer uit, bleek ik toch kansloos bij de zojuist vers aangerukte avondploeg die geen boodschap had aan m’n verhaal.
Regels zijn regels.
Met de grootst mogelijk moeite vond ik een plekje op de abri en in de zeikende regen ‘rapte’ ik me mopperend naar huis.
Echt droog wilde het niet meer worden. Reden om de repatriëring van m’n bolide maar uit te stellen naar de zondagmorgen.
En daar stond ie dan, eenzaam en verlaten.
Maar wel met een verbrijzelde ruit in het voorportier. Radio/cd-speler en TomTom vakkundig uit het dashboard gesloopt.
Schade: 500 euri.
Waar ik nou zo vreselijk nieuwsgierig naar ben is, wat bijvoorbeeld iemand als Halbe Zijlstra (die dezer dagen aangaf niet zo bar veel moeite te hebben met rassendiscriminatie) hiervan zou vinden.
‘Vervelend’ waarschijnlijk.

reacties
  1. Beus schreef:

    Ik denk dat van 21 november op 22 november 2015 een zwarte piet toegeslagen heeft in jouw auto. Nu Halbe Zijlstra dat gezegd heeft durf ik te beweren dat het een ‘zwarte’ piet was en geen witte. Overigens niet duur voor een TomTom, radio/cd-speler en een portierruit. Wel vervelend.

Geef een reactie

