IJsselstein

Geplaatst: 9 mei 2016 in actualiteit, cultuur, historie, media, Naarden, persoonlijk, zorg

981

De beste lerares van Nederland. De beste conciërge. De beste DJ. De beste secretaresse. Het beste boek. De beste burgemeester.
De meest geliefde vestingstad van Nederland.
Met grote regelmaat worden we lastig gevallen met sneue schijnonderzoekjes die de thermometer in de aars van het chauvinistische volk steken om de beste, de leukste, de slimste vertegenwoordiger in een volstrekt onduidelijke categorie boven tafel te krijgen.
Ik wantrouw ze als de pest, die onderzoekjes. De periferie van de genomineerde mobiliseert vriendjes die in de algehele euforie bereid zijn met een simpel clickje hun bewijs van onlosmakelijke, eeuwige hondentrouw aan de betrokkene te leveren. Dat Songfestival dat voor de deur staat bijvoorbeeld. Het meest corrupte verkiezingsfeestje dat je maar bedenken kunt. De internationale voetbalbonden verbleken er bij als suffe clubjes. Via Facebook word ik van tijd tot tijd door zo’n genomineerde op stuitende wijze gevraagd mijn stem op hem/haar uit te brengen. Toegegeven, ik heb er wel eens aan meegedaan. Ik ben de lulligste niet. Maar echt jofel voelde me er niet bij.
Wat mijn meeste geliefde vestingstad is, mag duidelijk zijn. Eerlijk is eerlijk, ook omdat het mij ontbreekt aan objectief vergelijkingsmateriaal. Uit pure nieuwsgierigheid clickte ik onlangs de site aan waar ik mijn bevooroordeelde stem kon uitbrengen. Het bleek die van een internationaal online boekingsportal HOTEL INFO te zijn.
Zo commercieel als de neten dus.
Alle reden om weg te zappen.
IJsselstein lijkt me overigens een prima vestingstad.
Het zal me werkelijk aan m’n reet roesten.

Geef een reactie

