Minder valide

Geplaatst: 9 april 2016 in actualiteit, crisis, folklore, inspraak, Naarden, persoonlijk, politiek, theater, wereldpolitiek, zorg

20160406_112854.jpg

Voor het eerst in m’n leven heb ik afgelopen woensdag geen gebruik gemaakt van mijn democratische rechten. Gewoon omdat ik de motieven van dat banale (raadgevende) Burgerforum wantrouwde als de pest. Als Gekke Geert regelmatig te onpas woorden als nep- of schertsparlement in z’n mond neemt, mag ik dan alsjeblieft ook ‘s? Dat hele referendum was een schertsvertoning. Het ging niet om JA of NEE maar om het opkomstpercentage.
Met mijn laffe daad, of misschien wel door m’n gebrek aan daadkracht, haalde ik me de toorn van m’n omgeving op de hals. Zat het eigenlijk wel snor met mijn geestelijke vermogens?
Een paar keer liep ik verteerd door schuldgevoelens langs ons stadhuis.
Geldt dat ‘minder valide’ alleen voor lichamelijk ongemak of stond de achterdeur ook open voor geestelijk gedepriveerden waartoe ik mij vanaf nu dus ook had te rekenen?
Of werd op het bordes van het Stadhuis al een voorlopige scheiding der geesten in gang gezet?  En moest dit simpele bordje gezien worden als een vingerwijzing voor de aspirant NEE-stemmers om zich bij de artiesteningang te vervoegen?
In 2017 (verkiezingen voor de Tweede Kamer) ga ik, hopelijk volledig geestelijk gereinigd, door de voordeur.
Zeker weten.

reacties
  1. Beus schreef:

    Berouw komt na de zonde.

  2. Stel je voor,als je als mindervaliden dit gore bordje leest,dan wil je helemaal niet meer stemmen.

Geef een reactie

