Paasbrunch

Geplaatst: 27 maart 2016 in Naarden, persoonlijk, zorg

20160327_132356

Eindelijk had ik ze dan te pakken. Je komt ze bijna altijd samen tegen, kuierend door de vesting of omgeving. Op weg naar nergens heen en terug. Of zaterdags om half twaalf bij de Spakenburgse viskraam op de weekmarkt, voor hun traditionele bakkie kibbeling. Hun tweede huis is de kinderboerderij waar ze vele uurtjes in steken. Hij hanteert met verve de schoffel bij de plantsoenendienst. Maar zitten kunnen deze dertigers ook. In hun bootje. Althans, dat denk ik.
Paasbrunch in de Oude Haven?
Bas en Esther de Jong.
Zou zomaar een echtpaar kunnen zijn. Maar dat berust op een misverstand. De verstandelijk beperkte en onafscheidelijke broer en zus zijn niet weg te branden uit ons straatbeeld. En dat willen we graag zo houden.
Hoofdrolspelers ook in een film die de Naardense Marion van der Eerden in 2014 vertoonde in De Hoed. Twee jaar subtiel camerawerk groeide uit tot een prachtig hobbyproject. Zes uur materiaal, teruggebracht tot 60 adembenemende minuten. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen. Tijd voor een reprise? Ik ben er klaar voor.

reacties
  1. Beus schreef:

    Broer en zus zijn mensen met mogelijkheden.

Geef een reactie

