Onderhoud

Geplaatst: 22 maart 2016 in actualiteit, crisis, Gooise Meren, kunst, Naarden, persoonlijk, zorg, zuinigheid

20160320_143402

Onderhoud is het totaal van activiteiten met als doel, het in “een aanvaardbare conditie” houden of terugbrengen van gebouwen, verkeersinfrastructuur, computerprogramma’s, natuur enzovoort, teneinde direct en op termijn de “gevraagde mate van functionaliteit” te borgen.
Zojuist de hogedrukspuit maar weer eens even losgelaten op m’n binnenplaatsje. Dankbaar werk.
Volgende project: het schoonmaken van m’n boot met diezelfde spuit. Ik vaar stukken liever dan dat ik poets.
Maar toch.
Het periodieke likje verf op het Lemsteraakje van Trix in Muiden (Gooise Meren) kost de belastingbetaler jaarlijks zo’n 95.000 euri. Een tariefje op het niveau van zeg maar een modale oorlogsbodem. Maar dan heeft ze er ook wat voor. Uitgesmeerd over tien Koninklijke pleziertochtjes trouwens een gezellige investering.
Onderhoud zie ik als een noodzakelijk kwaad. En als ik mezelf scherp wil houden,  loop ik ter geruststelling altijd even langs de Naardense Oude Haven. Zodat ik weer een tijdje uitermate tevreden ben over mezelf.
Het zal je raamkozijntje maar zijn……

Geef een reactie

