In je kracht

Geplaatst: 22 februari 2016 in actualiteit, gezondheid, Gooise Meren, mindfulness, Naarden, ouder worden, persoonlijk, zorg

rosanneRosanne, van de Lambertus Hortensiuslaan, moet vanmorgen haast wel voor dag en dauw op pad zijn gegaan voor het flyertje dat ik bij het krieken van de dag op m’n deurmat vond.
Zij offreert mij een even uniek als onontbeerlijk vitaliteitsprogramma dat z’n weerga niet kent. Ik moest er wel een professionele bouwlamp op zetten en m’n ouwe leesbril (+2,5/ ik kan het na m’n staaroperaties tegenwoordig af met een bescheiden +1) van stal halen om het in soft grijs gedrukte, bijna onleesbare vlugschriftje te kunnen ontcijferen.
Maar dan had ik er ook wat voor.

Het zijn weer gouden tijden voor de semi-zachte sector. Ik leg, op zoek naar een beetje aansprekende stuff voor m’n vestingcolumns, de dagelijkse wandelrondjes door Naarden tegenwoordig volledig neurolinguïstisch geprogrammeerd af. M’n soms in vitriool gedoopte pennetje smeekt er om. Laat het wel uit m’n hersens om zonder dat soort eigentijdse bagage op pad te gaan. De ronkende taal van de sector Welness met z’n geheel eigen hermetische retoriek klotst op internet dagelijks over de plinten.
Het gat in de markt en het wiel zijn weer uitgevonden.
‘Sodemieter op’ riep Vriendin, een behoorlijke kankerpatiënt, toen ik haar voor moederdag zo’n tegenwoordig mateloos populaire verwenmassage cadeau wilde doen die helemaal op haar en haar lotgenoten is afgestemd. Vriendin is van de no nonsense en staat met haar beide weldoorvoede onderdanen stevig op de grond. En is allerminst bevattelijk voor wat zij gemakshalve afserveert als jeukgedoe. Dat was wel effe slikken. Ik ben er eentje van: ‘baat het niet, schaden zal het zeker niet’. Maar goed, als zij haar nuffige neus meent te moeten ophalen voor zo’n door mij uitgeworpen reddingsboei, even goeie vrienden.
En ook Rosanne van de Inner Health Training Studio die een prachtige eigen energie schijnt te hebben, kan er wat van. Ze gaat, nadat ze mijn doelstelling bepaald en vastgelegd heeft, het beste uit mezelf halen. Small group training. Klinkt al stukken beter dan een gymzaal vol peentjes zwetende overgewichtlijers. Maar vervolgens slaat, godzijdank, ook de broodnodige aandacht voor het individu genadeloos toe. Persoonlijke coaching voor de mindset. Workshops over meditatie. Persoonlijk voedingsplan. Om de week een persoonlijk ‘meetmoment’ mét ‘beweegscan’. Roept u maar.
En waarachtig, mocht je eenmaal weer op eigen benen, na de twaalf weken vitaliseren in je eigen kracht, terugvallen in je damned fucking ouwe patroon, dan zijn er altijd nog de never weg te branden Terugkomavonden.
Om je weer bij de les te krijgen.
Ik ga Rosanne , die volgens haar website (natuurlijk even aangeclickt), samen met mij van binnen naar buiten werkt, maar ’s bellen. Laat zij me maar ’s leren hoe ik m’n eigen slingers op kan hangen.
Op 5 maart gaat , zo meldt de enigszins ontsierende viltstiftcorrectie op haar foldertje, het feest beginnen.
Kan nie wachten.

reacties
  1. maadtje schreef:

    Mag ik ook mee naar de terugkomdag, ben helemaal kwijt hoe ik van binnen naar buiten moet komen.

  2. dijkje48jos schreef:

    Wat ben je toch weer een bofkont Frans!

Geef een reactie

