Te scherp

Geplaatst: 9 februari 2016 in actualiteit, consument, Gooise Meren, Naarden, Uncategorized, zorg

appie2

Ben ik effe blij dat ik de afgelopen maanden in alle standen geweigerd heb die kutzegeltjes van Appie te scoren.
Het vaste afrondende vragenritueel aan de kassa bij ons Vesting-Naardense grootgruttersfiliaal.
Over de klantvriendelijkheid zul je me niet horen. Maar weten ze na – tig bezoekjes nou nóg niet dat ik die verrekte kassabonnetjes van ze niet wil? En ook die bestekzegels konden ze wat mij betreft wel in hun reet steken.
Ik plák verdomme geen zegeltjes!
Nu niet.
Nooit niet.
Al in m’n jeugd heb ik definitief afgerekend met die bittere smaak op m’n tong. In de jaren ’50 werd in het kader van het vooruitgangsdenken het grauw lekker gemaakt met de gouden bergen belovende verneuktruc van de spaarzegels. M’n moeder zaliger lustte er wel pap van. En ik maar plakken.
M’n rug trouwens ook op met die airmiles. Je hoeft ze weliswaar niet te plakken. Maar dan nog.
En ik krijg gelijk. Nederland gaat weer ’s uit z’n plaat.
Er moet ook altijd wat te kankeren zijn.
Nou heeft Appie z’n hoogwaardige mesjes weer te scherp geslepen.
Het is ook nooit goed.

 

reacties
  1. cor3306 schreef:

    ik plak nooit hooguit postzegels en die ook steeds minder

Geef een reactie

