Ben ik de weg kwijt?

Geplaatst: 26 september 2015 in Uncategorized

De Gooi en Eembode profileert zich als ‘de Echo van Naarden en Bussum’.
Nou is ‘echo’, en ik heb het voor de zekerheid nog even wetenschappelijk nagetrokken, ‘een verschijnsel waarbij men naast het directe geluid ook een weerkaatsing daarvan afzonderlijk waarneemt’.
Ik glij als gekend nieuwsvreter die z’n kwaliteitsochtendblad trouwens al jaren digitaal consumeert, helemaal op de papieren lokale/regionale sufferdjes die wekelijks mijn brievenbus binnenglijden.
Hoewel, wekelijks?
Dat Naarder Nieuws wil in deze frequentie op donderdag nog wel z’n weg naar mijn deurmat vinden.
Stukken stroever loopt dat met de Gooi en Eembode. Soms komt ie zowaar twee weken achter elkaar. Dan weer een radiostilte van een volle maand. Waarna het stoffige periodiekje van hollandmediacombinatie.nl opeens weer verrassend live en kicking opduikt tussen de sporadische privépost, de nooit aflatende stroom bedelverzoekjes van de goede doelen die aan m’n geweten knagen, de envelopjes van het Justitieel Incassobureau (weer te hard gereden) en vooral de overweldigende hoeveelheid bagger aan reclame die over me uitgestort wordt.
Ik vraag me wel eens af wat daarvoor de reden is. Heb ik de bezorger eind december wellicht afgescheept met een te karige nieuwjaarsfooi?
De uitgever doet z’n stinkende best om de achterkant van z’n reclamepagina’s vol te krijgen met quasi-redactionele plaatselijke en regionale wetenswaardigheden waar ik volledig op klaar kom.
Ons buurtje op z’n smalst, zeg maar.
Dankzij de Bode ben ik deze week weer helemaal bijgepraat over een hennepkwekerijtje in een Bussumse garage. Over de opeens ongekend homovriendelijke VVD Gooise Meren die onze fietsstraten wil opfleuren met een kek roze kleurtje. En over het vanaf de geboorte reeds zieltogende politieke clubje 50+ dat gaat meedoen aan de tussentijdse gemeenteraadsverkiezingen.
Niet dat ze nou meteen aan de weg timmeren met een stelletje aansprekende politieke speerpunten. Kniesoor die daar op let.
Meedoen is het belangrijkste.
50+ en de Olympische gedachte dus.

Nieuwe afbeelding (5)Regelmatig raak ik bij dit soort blaadjes (en de bijbehorende website) de weg kwijt.
Door een verkeerd bijschrift bij een foto bijvoorbeeld.
Of een illustratie die maar beter een paar pagina’s verderop bij het juiste artikel geplaatst had kunnen worden.
Maar alle grond zakte vandaag weg onder m’n toch al wankelende zekerheden. Bij lezing van bijgaand artikeltje op een prominente plaats op de voorpagina van de kersverse editie van 24 september 2015.
De aankondiging van een verhandeling over de cacao- en chocoladefabriek Bensdorp.
Op dinsdag 19 mei in het Weegschaalmuseum.
En ik maar denken dat ik dat verhaal van Bim Bensdorp en Hans Jonker een paar maanden terug al vol interesse aangehoord had.
Het gaat niet goed met me.

Geef een reactie

