Doldwaze avonturen met de Blauwe Envelop

Geplaatst: 11 juni 2015 in actualiteit
Tags:

belastingen

Als pensionado die met het oog op z’n ouwe dag prima gezorgd heeft voor een paar appeltjes voor de dorst, valt het leven soms niet mee.  In m’n werkzame leven kon ik jaarlijks likkebaardend uitkijken naar een niet onaardige belastingteruggave, nu ik uiteindelijk m’n paar luizige koopsompolissen en andere lucratieve constructietjes met het nodige genoegen consumeer, gaat de geldstroom in de zomer helaas de andere kant uit. De financiële handel en wandel van een semi-ambtenaar zijn voor de jongens van de Blauwe Envelop een open boek. En hoe graag ik het zou willen, sjoemelen is er niet bij. Maar dat geeft aan de andere kant ook weer de nodige rust. En met het geweten zit het helemaal snor.
Jaarlijks maak ik, weliswaar met enig chagrijn, de gevraagde centjes over naar Apeldoorn.
Dit jaar begonnen ze daar in maart al over te zeuren.
Een voorheffing.
Met het dreigement dat als ik niet voor …… betaalde, er stront aan de knikker zou komen.
Vreemd.
Afijn, ik ben een heel gehoorzame jongen.
Vorige week:  de eindafrekening naar aanleiding van m’n aangfte.
Of ik hetzelfde bedrag nóg een keertje wilde overmaken.
En daar moet ik gvd dus nu weer over gaan bellen.
Ik zie het al weer aankomen: Dit nummer kost 50 cent per minuut, boven uw normale belkosten.
Toch maar even gebeld. Ik ben graag van het gezeik af.
Belasting telefoon 0800-0543
DIT NUMMER IS NIET IN GEBRUIK.
Het wordt inderdaad de hoogste  tijd dat dat verrekte  belastingstelsel op de schop gaat.

Geef een reactie

