Fuck off met die tevredenheidsonderzoekjes

Geplaatst: 7 mei 2015 in Bloggen, internet
Tags:,

download
Je kunt tegenwoordig geen reisje naar de zon boeken of, de centjes zijn nog niet overgemaakt, je valt in de klauwen van de PR-afdeling van zo’n bedrijfje die je ongegeneerd mee sleurt in z’n onstilbare hang naar bevestiging.
Tevredenheidsonderzoekjes.
Ik heb er niks mee.
Dikke middelvinger dus.
Maar vandaag maak ik met alle liefde een uitzondering.

M’n Dell-laptop (ik heb er in de loop der jaren tot grote tevredenheid al een stuk of drie versleten) vertoonde al enige dagen kuren. Een paar numerieke toetsen en het koppelteken weigerden in alle standen. Toen vanmorgen ook de toets Print Screen het begaf, werd het de hoogste tijd voor actie.
Als beheerder van een paar websites is PrtScr een vitaal knopje. Ik jat naar hartenlust het broodnodige illustratiemateriaal voor m’n blogs van de digitale snelweg.
Zonder plaatjes ben ik nergens.
Eerst maar eens de fonkelnieuwe stofzuiger op het toetsenbord gezet. Als notoire sigarenroker zou ik zelf wel eens de hoofdschuldige van het dichtslibben van alle kieren op zo’n toetsenbord kunnen zijn.
Geen resultaat.
Vervolgens maar even, je weet maar nooit, de helpdesk van m’n computergigant bezocht en daar lonkte weldra een telefoonnummer dat me naadloos zou doorverbinden met een medewerker die in dit soort situaties van wanten weet.
Binnen een halve minuut (..), kom daar tegenwoordig maar eens om (geen duffe muziekjes, geen enkele wachtende voor me), had ik zo’n redder in nood aan de lijn.
Als je alle serienummertjes en noodzakelijke codes van je apparaat bij de hand hebt, zit zo iemand in no time mee te snuffelen in je hardware.
Hij vond het niet zo’n probleem. Dat gingen we effe mooi oplossen.
Op rustige en heldere wijze leidde hij deze nitwit effectief door een aantal technische handelingen die ik zelf tot op de dag van vandaag amper voor mogelijk had gehouden en die ongetwijfeld tot een oplossing zouden leiden.
Netvoeding er uit. Accu verwijderd. En even later lag na een paar subtiele aanwijzingen zowaar ook het toetsenbord gedemonteerd op tafel.
Na een kleine reinigingsoperatie ging de hele handel er in omgekeerde volgorde weer vlotjes in.
Als een zonnetje!!!!
De techniek staat voor niks.
Begrijpelijk dat ik in dit ene geval bij wijze van uitzondering sta te trappelen om het tevredenheidsonderzoekje dat strak ongetwijfeld m’n mailbox binnen glijdt, in te vullen.
Klasse!!

reacties
  1. fr@nsmuthert schreef:

    Inmiddels zijn ze helaas weer verdwenen

Geef een reactie

