GOEDKOOP VLIEGEN

Geplaatst: 14 oktober 2014 in consument, cultuur, persoonlijk
Tags:, ,

transavia-logoDe zegeningen van de toko van meneer Google zijn amper te filmen. Mocht je, op zoek naar een kek stedenreisje, in een lichtzinnige bui ooit de site van Transavia aangeclickt hebben, dan ben je van meet af aan behoorlijk aan de beurt. Zo blijkt maar weer.
Je wordt met huid en haar hun systeem in gezogen. En eenmaal in hun klauwen, is er geen ontsnappen meer aan.

Ik heb het stellige voornemen mijn enigszins verbleekte herinneringen aan steden als Rome en Barcelona maar weer ’s wat op te poetsen. En doe me Berlijn, waar ik nog nooit een poot zette, er ook meteen maar even bij. Van vrijdag tot maandag, een dag of vier uit en thuis, zoiets lacht me al jaren toe. Zeker weten dat het er komend jaar van komt.
En een uitgenaschte Hollander gaat uiteraard voor de bodemprijzen.
Instinkerjes te over.
Transavia heeft volgens haar mailing een enkeltje naar Rome voor me in petto.
39 luizige euri, en de groene jongelui staan knipmessend voor me klaar.
Moet kunnen.
Maar, met Schiphol op schootsafstand, moet ik daar wel voor naar Rotterdam.
En dan blijkt het vluchtje opeens 72€ te kosten.
Over de onzalige vluchttijden en de peperdure terugreis hebben we het dan niet eens.
En dat schiet dus niet op.
Maar ik kom er wel uit.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s