Als jullie nog ’s wat weten…..

Geplaatst: 22 augustus 2014 in actualiteit, dood, Naarden, persoonlijk, zorg
Tags:

De ballengooiers van de Vestingballen lieten zich donderdag met hun massale opkomst bij het afscheid van Joop van hun beste kant zien. De inzamelingsactie werd een nog veel groter succes dan verwacht. Nog steeds komt er geld binnen. En dat resulteerde in een uiterst fraai maar gigantisch bloemstuk. Die herinneringsplaquette op een bankje langs de JDB-baan gaat er zeker komen. En Loes gaat de komende tijd wekelijks door ons verblijd worden met een boeket.
Hartverwarmend.
Er kleefde echter één nadeel aan jullie gulheid.
Uitgerekend aan mij was het de taak om jullie looiige en wat onhandige bloemstuk naar het graf te dragen.
Vierhonderd meter (zo bleek later) is een pokken eind en de vraag rees al snel of ik dat wel zou trekken.
Met 400 paar ogen die vermoedelijk vanuit de tent in m’n rug prikten, behield ik 150 meter lang de bij zo’n ceremonie vereiste waardigheid. Maar we waren nog niet achter de bomen verdwenen (dacht ik) of ik haalde vliegensvlug maar ’s de ouwe truc van stal die in de binnenlanden van Afrika grote populariteit geniet.
Achteraan lopend, niemand zag het (dacht ik), plaatste ik het meesterwerkje op m’n hoofd.
En dat gaf behoorlijk lucht, kan ik je verzekeren.
Als jullie nog ’s wat weten………


{d39c127c-9159-479c-8bcc-07ea02d6a34e}

 

Geef een reactie

