Is die zak van u?

Geplaatst: 9 augustus 2014 in actualiteit, consument, Naarden, persoonlijk
Tags:

20140808_092755

Hoe lang loopt dat experiment met die gescheiden afvalcontainers op het Promersplein nou eigenlijk al?
Een jaartje of twee.
Voor m’n gevoel.
Het plan was een half jaar, waarna de proef uitgebreid geëvalueerd zou worden.
Het bijbehorende enquêteformuliertje heb ik al lang en breed ingevuld.
Kan natuurlijk aan mij liggen maar de uitslag heb ik nog nergens gezien.
Wat mij betreft is het een succes, al verbaas ik me over het aantal plastic vuilniszakken dat in de directe omgeving van het plein nog steeds wekelijks opgehaald wordt.
De deelname aan het project was op basis van vrijwilligheid.

Voor de tweede keer binnen een maand dropte ik in aanwezigheid van een wit autootje van Het Beheer m’n vuilniszak in de restcontainer.
“Is die zak van u?”
De bijbehorende functionaris stond overduidelijk stijf van de nieuwsgierigheid.
Dat kon ik volmondig bevestigen.
Op weg naar m’n tweedaagse kistje sigaren bij onze Joop, dacht ik, ten prooi aan de nodige verwarring, na over deze nogal impertinente vraag.
Hoezo eigenlijk?
Over m’n schouder zag ik de overijverige beambte de container openen waarna bij uitgebreid aan het graaien sloeg……..  in mijn zojuist naar binnen geschoven zak.
Waar was de beste man naar op zoek?
Bewijzen van mijn deelname aan een grensoverschrijdend zwart-geld-circuit?
Een onderzoek naar mijn eet- en drankgewoonten?
Restanten van drugs?
Correspondentie die linea recta moest voeren naar een buitenechtelijke affaire waar hij als privédetective op gezet was?
Is de bewoner van Beijert 11 een potentiële jihadstrijder die op het punt staat zich te voegen bij het IS-leger dat op een berg in Noord Irak 40.000 onschuldige yezidi’s de genocide injaagt?
Het aantal gebruikte condooms wellicht?
Met een behoorlijk rein geweten griste ik m’n 50 cigarillo’s nummertje 54 uit de schappen waarna ik hoogstverbaasd op het bankje met Joop de van de pot gerukte AIVD-activiteiten van de beheerambtenaar in de groep gooide.
We kwamen er niet uit
Maar schuren doet het wel.

Geef een reactie

