Die helemaal foute partner

Geplaatst: 23 april 2012 in actualiteit, crisis, folklore, PVV, theater, zorg
Tags:

Een boodschap had ik niet aan al die goedbedoelde adviezen en opmerkingen uit m’n omgeving: Onbetrouwbaar. Maar wel een vrouw om tegen beter weten in meerdere opzichten je vingers bij af te likken. Het oog, en niet te vergeten de hormonen, wilden tenslotte ook wel wat. Een paar foute meninkjes over het een en ander. Ach, ik rekende op m’n overtuigingskracht. Daar was met de jaren wel wat aan om te buigen. Dacht ik. En hoewel er niks boven natuurlijk blond gaat, stapte ik ook redelijk makkelijk over die wat merkwaardig geverfde coupe heen.
Ik wilde zo zielsgraag.
Die coupe bleef. De foute meninkjes bleken zo diep geworteld dat er niet tegenaan te overtuigen viel. Die steeds weer terugkerende, geraffineerde botheid (doe ’s normaal man!), deden me op de duur het lachen vergaan. En wat moest ik eigenlijk met een huiskamer vol foute vriendjes op elke verjaardag, waaronder een meer dan wereldvreemd, onbegrijpelijk gristulluk knaapje?
Slikken dus.
Dan begint langzaamaan het grote schuren. Ze leverde me uiteindelijk de ene na de andere flagrante kutstreek die langzamerhand een grauwsluier over het liefdesnestje trok. Inderdaad, zo onbetrouwbaar als de neten. En net toen ik de boel een beetje op een rijtje had, hoefde ik zelf die knoop niet door te hakken. Ze was opeens samen met die paar truttige en fors gedateerde spulletjes die ze ingebracht had, met de noorderzon vertrokken. Mij, moet ik eerlijk toegeven, toch wel in opperste staat van verwarring achterlatend.
En ik naar mams (die zich al die jaren zo tactisch had ingehouden) om het allemaal uit te leggen.

reacties
  1. Jaap Hazewinkel schreef:

    Noemen ze dat nou een sleutelblog?

  2. Burro schreef:

    Hoe heette ze? Willy?

  3. Hanneke in Hanoi schreef:

    ze rookte zeker mentholsigaretten? van die dunne?

  4. timmerark schreef:

    Ach, soms is het beter zo.
    Maar Fleur op, de Nederlandse Lente is begonnen.

  5. Beus schreef:

    Rook fleur ook lekker?
    Toch ga je haar missen. Waar moet je je nu weer aan ergeren?

Geef een reactie

