Vanmorgen, na de finishing touch van een ingrijpende renovatie van m’n nederige stulpje, maar eens nadrukkelijk langs het riante optrekje van Linda gefietst. Je moet een mens tenslotte op z’n tijd eens op een splijtend ideetje brengen. Qua stabiliteit, betrouwbaarheid en zonnig humeur heb ik wel het een en ander te bieden, zou je zeggen. Hemelsbreed een afstand van een kilometertje of drie, waar ik normaliter m’n neus voor ophaal. Op m’n mountainbike uiteraard, symbool voor de toppen en dalen waarlangs het privéleven van onze met afstand meest succesvolle presentatrice zich in de loop der jaren worstelde. Nadat ze de kraaienpootjes rond haar ogen een aantal jaren geleden achter haar oren liet wegtrekken, boette de kwaliteit van haar verschijning wat mij betreft weliswaar nogal in. Maar er blijft nog genoeg over van het succesnummer, wier programma’s ik trouwens nooit bekijk. Met een achteloze welwillendheid maakte ik ruim baan voor de bolide die tijdens mijn passage de oprit van het zwaar beveiligde pandje uit spoot. Kort oogcontact. Het eerste reukspoor dat ik achterliet was een feit. En daar leg ik er vanmiddag nog wel eentje op. De burelen van het kappersblaadje Linda grenzen zo ongeveer aan m’n achterdeur. En ik heb daar nog een afspraak lopen.
Na het nieuwe licht dat ik de afgelopen tijd in m’n woning toverde, wordt het de hoogste tijd om ook die zon voor het sluiten van de markt weer ‘s m’n leven binnen te slepen. Want, wees eerlijk, het is alleen maar kommer en kwel wat de klok slaat.
Drie weken op de ladder om de desastreuze gevolgen van 30 jaar sigarenrook weg te poetsen met Radio 1 in de omlijsting houden je behoorlijk bij de les.
De economische crisis, waar ik getuige een peperdure nieuwe keuken weliswaar niet significant onder lijd. Maar die onderhuids wel hardnekkig door schijnt te etteren.
Het nu al vier weken opgevoerde, beschamende toneelstukje in het Catshuis, dat met een prominente rol voor de Mannenbroeders van de SGP binnenkort ongetwijfeld wel weer naadloos zal leiden tot een door Joop vd Ende geproduceerde succesmusical. Met een glansrol voor een schier onnavolgbare Gordon als Kees van der Staaij.
Decembermoordenaar/drugshandelaar Desi Bouterse die de rechtsgang op z’n apenrots moeiteloos aan z’n laars lapt met een amnestywet waar je darmen compleet van op tilt slaan. Wat een intense sukkels toch, die Surinamers.
Wouter Bos die met terugwerkende kracht door de populistische, uitermate slecht geïnformeerde concurrentie aan het kruis gespijkerd wordt.
De treurige Robert M. voor wie de advocaten vrijspraak bepleiten wegens vormfouten.
Ons prinselijke Oranje-paar dat een uiterst fijne neus lijkt te hebben voor dubieuze locaties voor aspirant vakantieverblijfjes. Hebben we ze met de grootst mogelijke moeite maar amper kunnen weerhouden van dat genante, ongewisse avontuurtje in Mozambique, laten ze godbetert het oog vallen op een poenige Griekse enclave die werkelijk vergeven is van belastingontduikers en criminelen.
Om nog maar te zwijgen van de Spaanse koninklijke clan die er in deze kommervolle tijden helemaal een potje van maakt. Maar als ze zo besodemieterd het geweer hanteren, lost dat probleem zich vermoedelijk vanzelf wel intern op.
Nee, ik ga voor Linda. Niets mooier dan elke dag voor elkaar kiezen.

reacties
  1. maadtje schreef:

    Was net van plan om een optrekje op het Griekse Corfu te kopen maar nu die Oranjes daar ook al zitten, wordt het mij toch wat te ordinair en te gewoon. Verder dacht ik altijd dat een olifant alleen maar door de porseleinkast kon lopen. Weer een illusie minder.
    Begrijp ik het goed, gaat Linda voortaan jouw Playmobiel-kapsel fatsoeneren? Dat wordt dan echt dokken.

Geef een reactie

