Broek uit, broek uit!!!

Geplaatst: 10 februari 2012 in crisis, cultuur, fotografie, persoonlijk, zorg
Tags:,

Het ware televisievermaak lijkt tegenwoordig gereduceerd te zijn tot het publiekelijk laten zakken van je broek. Althans, dat moest ik vaststellen toen ik afgelopen week de euvele moed had af en toe m’n toestel aan te laten staan. Onder luid applaus van een kokende zaal die massaal uit z’n dak ging, zag ik keer op keer die intense treurigheid voorbij komen.
Voor iemand die nog bezig is de traumatische ervaringen van een recent verblijf in een ver vakantieappartement weg te spoelen, sowieso al geen pretje.
Die interieurontwerpers in den vreemde maken er een potje van.
Tien dagen lang namelijk, werd ik in m’n douche/toiletruimte geconfronteerd met de bijzondere aspecten van m’n eigen ik. Hoeveel keer op een dag stap je daar binnen om je te ontdoen van de tastbare bewijzen van je (overmatige) drankgebruik? Vier, vijf, zes? Je kunt natuurlijk gegeneerd een beetje wegkijken. Maar de onvermijdelijke stuurfouten die op de loer liggen maken het er allemaal bepaald niet frisser op. En je maakt er zeker geen vrienden mee onder je reisgenoten.
Soms wens je wel eens een vrouw te zijn.

reacties
  1. Hanneke in Hanoi schreef:

    nog nooit op een damestoilet geweest zeker? onlangs werd ik geconfronteerd met een passpiegel op de deur. ik heb er maar een gastendoekje overheen gehangen. zou jij ook kunnen doen.

    • fr@nsmuthert schreef:

      @Hanneke: Qua vrouwentoiletten ben ik helaas geen ervaringsdeskundige. En die bezoekjes kunnen wat mij betreft niet snel en effectief genoeg zijn. Wat zie ik trouwens? Zit jij in Azië?

  2. Beus schreef:

    Is het nooit bij je opgekomen om te gaan zitten?

  3. Burro schreef:

    Wat? Heb jij niet eens een spiegel in jouw toilet? 😉
    lijkt me daar trouwens ook een beetje krap

  4. Glaswerk schreef:

    Frans, je kunt ‘m natuurlijk ook even uit het raam laten hangen om te lossen. Dat lucht tevens lekker door.

    Het is wel aanbevelenswaardig om dan eerst je broek te laten zakken.

Geef een reactie

