Sanoma: je ziel in lijdzaamheid bezitten

Geplaatst: 4 november 2011 in Bloggen, crisis, humor, media, volkskrant, volkskrantblog, zorg
Tags:,

Het moet voor alle ex-Volkskrantbloggers die zich op aanraden van het ochtendblad lieten verleiden zich te laten migreren naar Webstreepjelog een waar feest zijn om al maandenlang dagelijks te constateren dat een stelletje amateurs bij Sanoma het maar niet voor elkaar krijgt hun blog online te krijgen. Een solide overnamekandidaat, ronkte de Volkskrant die godsnakend blij was van z’n succesformule van weleer af te zijn. Het broddelwerk neemt bij de nieuwe eigenaar intussen gigantische vormen aan.
Twee blogs had ik er al een jaar of zes lopen. Je moest tenslotte ooit ergens beginnen. Eentje van m’n bridgeclub. Die schittert inmiddels in volle glorie in een verrukkelijk nieuw jasje bij WordPress, een prettige, uitermate gebruiksvriendelijke omgeving. Dat had ik met m’n andere, een informatieve site over m’n Cabaret Dubbelfout, natuurlijk ook onmiddellijk moeten doen. Belangstellenden voor een avondje satire op maat clicken al een maand of drie tevergeefs het http’tje aan dat op hun door mij verstrekte visitekaartje prijkt. Er zit alles bij elkaar zo’n uurtje of duizend werk in. Alle vitale informatie en een werkelijke schat aan fotomateriaal moet ergens in de rafelranden van een server zwerven die met de beste wil van de wereld maar niet aan de praat te krijgen is. Allemaal naar de gallemiezen, mag ik gevoeglijk aannemen.
Met de pest in m’n lijf click ik m’n kindje af en toe aan om onafgebroken geconfronteerd te worden met die treurige dienstmededeling:

Gezellige boel. ‘Op dit moment’ is langzamerhand een vleesgeworden understament. Geklaagd heb ik evenwel niet. Tot deze week, toen ik in m’n mailbox een heuse enquête van Webstreepjelog ontving. Nou is enquête wel een groot woord voor twee lullige en volstrekt van de pot gerukte vraagjes:
*Staat je blog al online? Antwoord: NEE!
*Heb je verder nog opmerkingen? Dat dacht ik wel. Waarna ik er voor de verandering maar ‘s even met gestrekt been in ging.
De ironie wil dat de pretenties bij de lichtelijk overmoedige aanbieder geen grenzen kennen. Je kunt je er namelijk wel aanmelden om een nieuw blog op te starten. (..)
Zoiets bedenk je niet.

reacties
  1. Wat een geklooi daar zeg, vooral als je je site zo hard nodig heb…duizend uur lijkt me toch een behoorlijke schadepost….!

    Dit trouwens gezien:
    http://www.emerce.nl/nieuws/compensatie-gedupeerde-sanoma-webloggers

  2. Prometheus schreef:

    Het is een godvergeten schande wat Vk heeft voorgespiegeld én wat Weblog heeft laten zien.
    Goed stuk!

    • fr@nsmuthert schreef:

      Na de aankondiging tot sluiting door de VK was ik daar snel weg. Hier bij WordPress vind ik het prima. Hoewel je zo’n podium als het VK-blog nooit terug krijgt. Die webstreepjeblogs had ik al lang moeten overplaatsen.

  3. Glaswerk schreef:

    Voor wat betreft het kundig stapelen van mislukking op mislukking is Sanoma Digital tot nu toe inderdaad een solide partij gebleken.

  4. Mo schreef:

    Na het vertrek van GJB was het blog niet meer wat het was.
    Gelukkig hebben we de foto’s nog.

    Als je die tenminste niet naar webstreepjelog hebt gemigreerd.

  5. alib schreef:

    Het leven na het Volksblog? Nee, een vergelijkbaar podium is er blijkbaar niet…

  6. Beus schreef:

    Ik lijd en kan ermee leven.

  7. Burro schreef:

    Ach. Je moet maar zo denken. Al die ergernis krijg je gratis. 😉

  8. timmerark schreef:

    Ach, wie wil ‘ons’?

    • fr@nsmuthert schreef:

      Ik hoef helemaal niks van Sanoma. Maar ik wil wel de vele werkuren Dubbelfout terug. Daarna kunnen ze wat mij betreft de boom in.

  9. jokezelf schreef:

    Het is diep treurig allemaal.

    • fr@nsmuthert schreef:

      Ben jij een van de slachtoffers die zich opgegeven heeft voor de migratie, Joke?

      • jokezelf schreef:

        Ja, mijn blog is inmiddels gemigreerd met alle narigheid van dien, maar gelukkig blog ik al vanaf een week na de mislukte migratie met veel plezier op wordpress. Vandaag heb ik al mijn ‘oude’ lezers die maandenlang tevergeefs naar mijn web-logblog hebben gezocht, via dat blog – waar ik ineens heel even in kon – gemeld waar ik te vinden ben. Ik ben er helemaal klaar mee. Zelfs als het allemaal weer goed komt, ga ik daar niet meer bloggen.

  10. jokezelf schreef:

    Komt trouwens nog bij dat ik bijna een jaar aan logjes kwijt ben. Ben ik even blij dat ik een reservebestandje had opgeslagen!

Geef een reactie

