Verslaving onder controle

Geplaatst: 19 oktober 2011 in actualiteit, burgerlijkheid, crisis, kunst, literatuur, persoonlijk, taal, zorg
Tags:

Het mag een mirakel genoemd worden dat iemand die in het verleden nooit ook maar ene reet belangstelling aan de dag legde voor computer- en smartphonespelletjes, uiteindelijk toch voor de bijl gaat als het mateloos populaire Wordfeud (scrabble) z’n huiskamer binnenglijdt. De hele wereld schijnt het al maanden op z’n telefoon te spelen, iets wat me in m’n partiële dedain helemaal ontgaan is. Als kennelijke sufkont heb ik scrabble, door sommigen neergesabeld als het summum van dufheid, altijd al leuk gevonden. Dus……
De aanvankelijk redelijk onschuldige tussendoortjes (er gaat een ringtone als de vijand gelegd heeft) ontwikkelden zich weldra tot verslavende, bikkelharde, dagenlange heroïsche gevechten. Soms op vier borden tegelijk. WF begon op irritante wijze mijn agenda te beheersen. Ik had toch waarachtig wel wat anders (en beters) te doen?
Hoogste tijd dus voor een forse ingreep.
Inmiddels heb ik als autodidact m’n verslaving aan banden gelegd en speelt de dikwijls amusante strijd (inclusief bijbehorende chatsessies) met voor het merendeel uiterst gehaaide vrienden en kennissen zich af in volledig gecontroleerd, rustig vaarwater. Ik fleur er bijvoorbeeld m’n tot voor kort nogal haastige toiletbezoek mee op waardoor ik een verrassend inkijkje krijg in m’n regelmatig enigszins haperende stofwisseling. Anderzijds, je kunt natuurlijk niet de godganse dag op de plee zitten.
Maar een leuke App blijft ‘t.

reacties
  1. Aad Verbaast schreef:

    Al last van obstipatie? Ik las dat wordfeud er even uit lag. Dar zit je dan met je goede bedoelingen.

  2. Beus schreef:

    Tjezus, jij hebt ook al zo’n veegtelefoon.

  3. Mo schreef:

    ‘verslaving onder controle’

    dacht dat je gestopt was met roken

Geef een reactie

