De virtuele poen stroomt met bakken binnen

Geplaatst: 7 september 2011 in consument, crisis, persoonlijk, reclame
Tags:

Op welke dubieuze websites ik m’n reuksporen achtergelaten heb? Geen idee. Toeval of niet, vandaag noteerde ik godbetert binnen een week het zesde ronkende mailtje dat mij wil doen geloven dat ik op het punt sta de top-100 van Quote binnen te denderen. De teller staat inmiddels op een dikke drie miljoen en het ziet er naar uit dat het einde nog lang niet in zicht is. Terwijl Europa financieel compleet op z’n reet ligt, heeft het de Heere Heere in zijn schier onbegrensde barmhartigheid behaagd mij uit te verkiezen voor een aantal douceurtjes waarvan de onbegrijpelijke herkomst me zorgen baart. Nooit gehoord bijvoorbeeld van ene Mr. Bruna Zani. Of Maria José Gomez van de Loteria Nacional. Lieden die het beste met me voor schijnen te hebben. Klinkt behoorlijk Spaans. En ik maar denken dat ze daar momenteel waarachtig wel wat anders aan hun hoofd hebben. Even inloggen op hun website en de geldkraan gaat wagenwijd open.
Dat gaan we dus maar niet doen. Voor je het weet sta je in het balboekje van de hackers van Rafsanjani. Of de Mossad. De krakers-nieuwe-stijl die de laatste tijd stevig aan het plunderen zijn geslagen.
Als uiterst tevreden mens die er toch al niet helemaal uit komt naar welke goede doelen, na aftrek van de kosten van een groots crematiefeest, de centjes weggesluisd gaan worden, tel ik m’n zegeningen. En daar heb ik Bruna en Maria José (die inmiddels veilig achter m’n spamfiltertje zitten) niet bij nodig.
Rot toch op!

reacties
  1. de stripman schreef:

    Het is vast een variant op de Nigeriaanse maffia. Die bestookte ons in het verleden met mail waarin een kleine bijdrage gevraagd werd, waarna er een groot bedrag op onze rekening gestort zou gaan worden. Ja, ja… Toch zou je haast denken dat het versturen van dit soort spam een lucratieve bezigheid is…

  2. de stripman schreef:

    Dan kun je beter meedoen aan de postcodeloterij. Kost ook geld, maar daar win je tenminste af en toe de stroopwafelprijs…;o)

  3. Mo schreef:

    he Frans toch, wat een wantrouwende houding! mensen hebben ook niks meer voor elkaar over:-))

Geef een reactie

