Ach, wat is veel?

Geplaatst: 4 september 2011 in consument, fotografie, kunst, media, persoonlijk, zorg
Tags:

Al jaren leef ik zonder noemenswaardige gewetenswroeging op gespannen voet met het zaterdagse Volkskrantmagazine. Ik wil als man maar niet tot de doelgroep behoren. Na de column van Sylvia Witteman en de eerste twintig regels van die van midlife crisismanager Wim de Jong (die me als mediarecensent ooit stukken beter beviel), schiet er af en toe nog wel eens wat tijd over voor het grote interview. Maar dat is het dan wel zo’n beetje. En als de tamtam geroffeld wordt voor de periodieke modespecial, lonkt de oudpapierbak helemaal. Ik hou van foto’s maar van modeplaatjes beginnen m’n darmen doorgaans heftig op te spelen. Het merkwaardige meisje links op de foto blijkt bij nader inzien een al even merkwaardig jongetje met navenante mindset. Lijkt me geen Ajax-supporter. Niels heet ie. Maandelijks heeft ie 2100 euro te verteren. Daarvan geeft ie al gauw de helft (…) uit aan mode. Net zo makkelijk. Een bedrag waar ik zelfs op jaarbasis nog niet aan kan tippen. In dit vermoedelijk niet eens grappig bedoelde speelpakje zou ik eerlijk gezegd nog niet dood gevonden willen worden.
Maar ik begin de laatste tijd wel meer aan mezelf te twijfelen.

reacties
  1. Gooiboy schreef:

    Ach lekker eten in een spijkerbroek is toch net wat fijner dan droog brood in een smoking
    laat je niet kisten Frans ga zo door

  2. Hanneke in Hanoi schreef:

    jij hebt duidelijk een andere mindset als die Niels Frans. Maar je hebt gelijk; het was een walgelijk verhaal van die twee. Het stukje van dat meisje in Leiden dat met de creditcards van pa op stap ging vond ik zo mogelijk nog erger.

  3. laila schreef:

    Dag Frans.

    Een column naar mijn hart.
    Ik had precies hetzelfde bij dit, en andere stellen.

    Wat een suffe,onnozele types.

    Niet te veel aan jezelf twijfelen!

  4. Beus schreef:

    Het broekje heeft wel iets weg van jouw wielrenbroek.

Geef een reactie

