Ik ben helemaal om

Geplaatst: 4 augustus 2011 in media
Tags:

Soms besef je dat er terreinen zijn waarop je de boot definitief dreigt te missen. Als selectieve tv-kijker gaan er met name nogal wat series aan me voorbij die tot het basispakket van de eenentwingste-eeuwer schijnen te horen. Vervelende bijkomstigheid is dat je regelmatig moet afhaken in gepassioneerde gesprekken in de vriendenkring. Uiterst vreedzame lieden die wekelijks uit hun dak gaan bij het gigantische aanbod aan bijvoorbeeld Engelse en Scandinavische politieseries. Inmiddels beschik ik over een indrukwekkende verzameling gekopieerde dvd’s waarvan ik er op vakantie steeds een paar meeneem. Bij terugkomst liggen ze nog ongerept in m’n koffer.
Maar we zijn om. Helemaal. Al ruim een week lang ben ik koortsachtig bezig in ieder geval één lacune in m’n ontwikkeling op te vullen. En grondig ook.
De Sopranos. In het eerste decennium uitgezonden door de VARA.
Amerikaanse maffia. Soap-achtige maar keiharde satire van de bovenste plank. Althans, dat meen ik als betrekkelijke leek te constateren.
Ooit bleef ik steken bij The Godfather.  De Sopranos kunnen er mee wedijveren. Verslavend.
Het geteisem sluipt diep m’n poriën in.  Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen. Serie 1 is inmiddels geknipt en geschoren. Vier dvd’s met elk zo’n drie à vier afleveringen.  Vanaf vandaag gaat de tweede er aan. En er schijnt ook een derde te zijn.
Ik vond mezelf altijd meer een lezer.  Dat aantrekkelijke stapeltje moet dan maar even wachten.  Laat maar doorkomen die  door en door verrotte criminelen, zou ik zeggen.
Het regent toch.

reacties
  1. de stripman schreef:

    Ja, deze heb ik dus gemist. In tegenstelling tot de meeste andere politie- en crimeseries…;o)

  2. Hanneke in Hanoi schreef:

    geweldig, de Soprano’s. Alleen jammer dat het zo laat op de avond uitgezonden werd.

  3. Glaswerk schreef:

    Het lijken wel handelaren op de beurs…

  4. Beus schreef:

    Veel kijkplezier.

  5. fr@nsmuthert schreef:

    Je mist wat.

Geef een reactie

