De eeuwig lachende man van 159 miljard

Geplaatst: 27 juli 2011 in actualiteit, politiek, theater
Tags:,

Wat had hij namens Nederland nou eigenlijk precies in de wacht gesleept?

“Ik ben er vandaag acht uur mee bezig geweest, dus ik zit goed in de cijfers. Ik kan me goed voorstellen dat u nog even aan boord moet komen maar het klopt allemaal, kan ik u zeggen.”

Een aardige variant op Louis van Gaal: Ben ik nou zo slim of jullie zo dom, dus.

De rest van Europa zat kennelijk beter in de cijfers.
Die 50 miljard euro van de banken komt bovenop de 109 miljard van de overheden.

Illustraties: Mirjam Vissers

reacties
  1. Mo schreef:

    Toch nog niet lang genoeg gestudeerd, lijkt me

  2. Aad Verbaast schreef:

    Met zulke grote getallen is het allemaal wat hoog gegrepen voor hem.
    Ook voor de oppositie. Die komen ook niet verder dan “onhandig”. Wat weer onhandig is.
    Mar ja, je wordt natuurlijk wat gemakzuchtiger als het niet je eigen centen zijn die je mag weggeven.

  3. fr@nsmuthert schreef:

    Op m’n eigen zakjapanner is aanvankelijk een eentje weggevallen.Sorry.

  4. Beschamend was en is het…..dan nog liever geen regering..!

  5. Rob Alberts schreef:

    Welke verrassingen staan ons straks met prinsjesdag nog te wachten???
    Bezorgde groet

  6. fr@nsmuthert schreef:

    Maar het wordt ons allemaal in ieder geval met een gulle lach meegedeeld.

Geef een reactie

