Trek die stekker er in godsnaam uit Philippe

Geplaatst: 25 juli 2011 in actualiteit, Bloggen, ultra rechts geluid, volkskrantblog
Tags:

Mijn goeie ouwe Volkskrantblog van weleer dat in z’n nadagen tegenwoordig voornamelijk vergeven is van de nogal wereldvreemde spam, werd afgelopen weekend weer eens opgefleurd door een beschamend broddelwerkje van de Volendamse PVV-sympathisant Peter Louter. Onder het overbekende, maar o zo gevaarlijke flinterdunne quasi-intellectuele vernisje voegde hij naar aanleiding van het Noorse drama het zoveelste suggestieve, levensgevaarlijke rioolhoofdstukje toe aan z’n ultra-rechtse sprookje. Het bekende procédé: met nauwelijks onderbouwde beweringen en een wakker oog voor geschiedvervalsing doet hij verwoede pogingen de terreur van rechts zo niet goed te praten, dan toch in ieder geval te relativeren.
Hij lijkt me geen lid van een schietvereniging en een wapenvergunning zal ie ook wel niet hebben. Maar met dit soort tenenkrommende teksten levert hij in ieder geval wederom z’n eigen unieke bijdrage aan de mateloos populaire haatzaaierij.
En dat onder de vlag van de Volkskrant.
Zal wel weer vallen onder vrijheid van meningsuiting.
Kappen met die handel Philippe. D’r uit met die stekker.

reacties
  1. Juist, kan niet snel genoeg.

  2. Warner Gielen schreef:

    het is niet meer om aan te zien ik had niet verwacht dat na de snelle aankondiging het toch nog zo lang in de lucht zo blijven .

  3. Beus schreef:

    De volgende weerzinwekkende aanslagen zijn de schuld van Philippe.

  4. Glaswerk schreef:

    D’r uit met die stekker.

    Daar zal weinig mee opgelost worden omdat de boodschap dan op één weblog platform / “sociaal medium” minder gebracht zal worden.

    Verder heeft de VK in het verleden al vaak laten zien dat zij het VKblog geen warm hart toedraagt en het weblog platform in wezen eigenhandig om zeep heeft geholpen door slechte techniek en een volstrekt inconsistent en inconsequent moderatiebeleid.

    In die zin is het dus paradoxaal te noemen dat de Volkskrant het platform nog steeds onder de vlag van de krant blijft hosten. Men had het weblog immers na de deal met gesloten beurzen direct aan Sanoma Digital kunnen overdragen.

    • fr@nsmuthert schreef:

      Maar Sanoma is er nog niet klaar voor. Heb je trouwens ook een mening over het stuk van Louter?

      • Glaswerk schreef:

        Maar Sanoma is er nog niet klaar voor.

        Men had er voor kunnen kiezen om – voor zolang het nodig is – het VKblog onder Sanoma Digital te kunnen laten ressorteren en niet onder de Volkskrant.

        Heb je trouwens ook een mening over het stuk van Louter?

        Waarom stel je die vraag niet aan al jouw bezoekers onder dit blog?

  5. Hanneke in Hanoi schreef:

    Het VKblog is alleen nog een platform voor Mihai en de steeds wisselende spambloggers.

  6. Lasja schreef:

    ja…jammer en onzorvuldige analyse van de schrijver…ook niet origineel overigens

  7. maadtje schreef:

    Dat jij er überhaupt nog op komt.

    • fr@nsmuthert schreef:

      @Maadtje: Ik ben, zoals je weet, niet zo’n rancuneus type. Het is een ouwe liefde die er de brui aan gaf. Ik hoef geen contact meer maar als de gelegenheid zich voordoet, stel ik me op de hoogte van haar wel en wee.

  8. fr@nsmuthert schreef:

    @Willem (Glaswerk) : Ik schrik toch wel een beetje van de toon die ik in je vraag meen te proeven.
    Antwoord: Gewoon, omdat ik uitgerekend van jou in dit soort zaken wel ’s het achterste van je tong wil zien.

    • Glaswerk schreef:

      Je hoeft nergens van te schrikken Frans, het geheel is volgens het actie-reactie principe.

      Overigens verbaast het me dat jij “in dit soort zaken het achterste van mijn tong wilt zien”.

      Allereerst bepaal ik zelf nog altijd waar, hoe en wanneer ik een mening over iets wens te geven.
      En verder, als je ook maar een fractie van een seconde had nagedacht, had je kunnen weten dat ik het perfide politieke gedachtegoed van Peter Louter verafschuw.

  9. 100 woorden schreef:

    Pak de schokkende actualiteit, geef er je eigen politieke draai aan en je hebt gegarandeerd aandacht. Het werkt altijd. Geen aandacht aan besteden is het beste, maar dat lukt maar weinig mensen en dat weten de mensen die dergelijke onzin schrijven maar al te goed. Ik denk ook dat ze zelf wel weten dat ze onzin schrijven, maar met handig geformuleerde onzin bereik je nu eenmaal meer dan met een serieuze analyse.

    • fr@nsmuthert schreef:

      Ik betwijfel of ie zich er zelf van bewust is, dat ie onzin schrijft. Een discussie met hem is een zinloze affaire. Ik heb hem vanwege dat quasi-intellectuele vernisje altijd een van de meest enge VK-bloggers gevonden en me erover verbaasd dat er mensen waren die hem serieus namen en nemen.

  10. Puinzooiblogsite geworden daar, het misbuik is pathetisch inclusief de foute drollen van Louter. Helder en scherp stukje van je Frans!

Geef een reactie

