Humor

Geplaatst: 25 juni 2011 in actualiteit, cultuur, fotografie, Naarden, zorg
Tags:


De creatiefste blazers, strijkers, trommelslagers en baritons van een aantal toonaangevende ensembles hebben deze week de tot op het bot beledigde koppen bij elkaar gestoken. De aanleiding was er naar. Het vinden van een beetje handige fotoshopper was het probleem niet. Want met al die schroefdoppen van tegenwoor-dig lijkt een antiquarisch hebbedingetje als de goeie ouwe kurk langzamerhand definitief uit het straatbeeld verdwenen.  Nu nog even de pakkende oneliner, het liefst natuurlijk met een oergeestige woordspeling.  Het werd uiteindelijk halbekrats. Nou vooruit, het doel heiligt de middelen, zullen we maar zeggen.
Tot slot moest de knip getrokken worden. Kost zo’n paginagrote advertentie nou?
De Nederlandse Bachvereniging heeft ook gedokt? Een clubje dat sowieso al in zwaar weer moet verkeren. Want een beetje kritische consument die niet als bobo slechts voor de vorm bij de Matthäus in de Naardense Grote Kerk op een akoestisch gezien allerbelabberdst plekje een paar uur lang tegen een pilaar aan heeft zitten koekeloeren, eiste z’n centjes natuurlijk al lang terug.  Ook van een kale kip valt kennelijk nog wel wat te plukken.

reacties
  1. renelouman schreef:

    Was jij dat, van die pilaar?
    Ik dacht dat jij alleen van Jantje Smit hield!!
    En dan de pilaar de schuld geven en je geld terug eisen van die arme sloebers, maar eigenlijk dus omdat die lui van Bach heel andere liedjes zongen, beetje goedkoop hoor!!

    • fr@nsmuthert schreef:

      @René: Dit was de ervaring van een goeie kennis, onlangs bij de laatste MP. En ze was de enige niet. Die heeft er inderdaad werk van gemaakt en er een brief aan gewaagd.
      De MP op vrijdag is er een voor hotemetoten die er voor het merendeel slechts voor de show naar toe gaan. Voor hen maakt ’t niet zo uit.

  2. fr@nsmuthert schreef:

    Van die kenis ontving ik de volgende reactie:

    Wat een toeval!
    Krijg ik vandaag een brief van de Bachvereniging, terwijl jij ze op de korrel neemt.
    Met dank voor mijn reactie. (ik had heus geen centen teruggevraagd hoor, dat is mij te min)
    Niet echt een excuusbrief, maar gewoon de mededeling, dat het in Naarden niet ongebruikelijk is op een belabberde plaats te zitten qua akoestiek en zicht vanwege de authentieke beleving.
    Als ik echt van de Matthaus wil genieten, kan ik beter naar een concertuitvoering gaan!
    Dat neem ik dan maar voor kennisgeving aan.
    Ik was wel prettig verrast door de bijgesloten C.D. als dank voor mijn betrokkenheid.

  3. Glaswerk schreef:

    Halbekrats?

    Is een van de ongeschreven regels in de cabaretwereld niet dat naamsverbasteringen not done zijn? Die les is me onlangs nog door een dubbelfoute cabaretier gelezen ;-P

    • fr@nsmuthert schreef:

      =Het werd uiteindelijk halbekrats. Nou vooruit, het doel heiligt de middelen, zullen we maar zeggen.=
      Zoiets dus ongeveer.

Geef een reactie

