Als je context maar okee is

Geplaatst: 24 juni 2011 in actualiteit, emancipatie, persoonlijk, politiek
Tags:

Gisteren een nieuw mobieltje gescoord. Een half jaar geleden liet ik me weer ’s met open ogen naaien. In dit geval door een van klantvriendelijkheid overlopende hagelwitte KPN-belmiep die me samen met een lucratief abonnementje voor twee jaar zo’n (zogenaamde gratis) Blackberry (Curver) kindertelefoon aansmeerde. Met de stellige belofte dat alle door mij opgesomde wensen met deze innovatie naadloos in vervulling zouden gaan. Mijn kindergeluk duurde nog geen uur waarin ik vaststelde dat internet zo traag als de neten liep. Op het schermpje van niks viel er voor mij als zeiler op geen enkel Nederlands water ook maar iets te navigeren omdat, geheel tegen de uitdrukkelijke toezegging, van een ingebouwde GPS geen sprake was. Nota bene de voornaamste reden om als allerminst afgeschreven ouwe lul van een Sim Only over te schakelen naar het grote werk. M’n ouwe Nokiaatje moest bovendien op de fietstochten mee omdat deze meneer Blackberry nog nooit van een FM-radio gehoord had. Fietsen zonder oortje is voor mij, zeker op eindeloze polderwegen, als de boterham met tevredenheid uit mijn jeugd.
Een dag later liep ik tegen een in deze materie gelouterde kennis aan die met een HTC Desire, ultrasnel vegend langs allerlei meer dan aantrekkelijke apps, de hele wereld in een notendop voor me ontsloot.  Die ergernis ging ik dus niet nog eens anderhalf jaar uitzitten. Van inruilen kon bij de lokale KPN-winkel echter absoluut geen sprake zijn.
Het kostte een paar centen maar uiteindelijk scoorde ik, op het spoor gezet door Marktplaats, bij een belwinkeltje acht kilometer van huis voor minder dan de helft van wat de naïeve doorsnee consument er bij de KPN voor neertikt, zo’n fonkelnieuw wonder van techniek. En niet van de vrachtwagen gevallen. Twee dagen prijsbewust rondshoppend ontdekte ik trouwens dat die vaderlandse belmarkt helemaal in handen is van de Indiase, Turkse en Marokkaanse medemens. Maar dit terzijde.
De deal (inclusief een aantrekkelijke inruil) met mijn gewiekste Marokkaanse vriend was, ruim binnen mijn beoogde budget, in vijf minuten gepiept. Jammer dat het oortelefoontje op de toonbank was blijven liggen. Dus ’s middags (kom maar even langs, hij ligt op u te wachten) op de fiets even terug om de laatste rimpels glad te strijken.
Vanmorgen kocht ik hier een HTC Desire, weet je wel?
Dat moet bij m’n broer geweest zijn.
Ach Jezus. Het zal toch niet waar zijn? Hoe zat het met m’n vooroordelen? Maar niks aan het handje. Earphone geregeld.
Je lijkt ontzettend op je broer.
Wij lijken allemaal op elkaar. (brede glimlach)
Uit mijn mond zul je dat niet horen.
We lachten er samen smakelijk om.
Humor. Er zit beweging in het incasseringsvermogen van de getinte medelander die door onze grenzeloos generaliserende Gekke-Geert-in-de-slachtofferrol zo tenenkrommend als inferieur weggezet wordt.
Op weg naar huis hoorde ik in m’n oortje van de vrijspraak.
Haatzaaien, grofheid, bashen en tot op het bot beledigen is sinds gisteren een wettelijk toegestane hobby.
Mits de context maar okee is.

reacties
  1. Glaswerk schreef:

    Heb je al een context-app gedownload?

  2. Mo schreef:

    ik krijg zo’n ding gewoon van m’n baas:-))

  3. Beus schreef:

    Zo vaar je maar door. Nu nog een app voor de vaargeulen.
    Volgend jaar een i-padje erbij. Je vaart mee in de stroom.
    E-books zijn toch wel makkelijk op vakantie, etc., etc..

  4. Burro schreef:

    Ik heb er nu drie en kan niet meer kiezen welke ik zal gebruiken. Nou maakt dat toch niet uit. Ze bellen mij toch nooit.

    • fr@nsmuthert schreef:

      Wat een luxe. Maar je hebt gelijk: zo’n telefoon is er tegenwoordig helemaal niet meer voor om mee te bellen.

  5. Emma schreef:

    Tjezus, nou loop ik al weer verder achter met mijn Nokia met internet en de hele zooi. Ook kaarten downloaden en navigatie zit erop. (maardat is me nooit gelukt en nu ik jou heb gelezen weet ik dat dat niet aan mij heeft gelegen.)
    Dus op naar de volgende generatie mobieltjes bij jouw medelanders. Een geintegreerd apparaatje dat alles kan net als dat van die mijnheer op de fiets die zijn oortjes vergeten was alstublieft!

    • fr@nsmuthert schreef:

      Het hangt ook van je abonnement af. Maar achterlopen zullen we wel altijd. Ik heb het idee dat ik nu weer een beetje bij ben. In mijn context dan.

  6. PACO PAINTER schreef:

    Haatzaaien, grofheid, bashen en tot op het bot beledigen is sinds gisteren een wettelijk toegestane hobby.
    Mits de context maar okee is.’
    Maar , hoe erg dat ook is, het valt in het niet bij de vreugde van het bezit van deze Goddelijke HTC Desire. God bestaat dus echt

  7. Ach volgens mij gaat het mobiele bel gebeuren weer uit. Jongste zoon heeft twee van die dingen, maar ik kan op de drie (3 is de huistelefoon) bellen wat ik wil, ik krijg hem niet aan de lijn.

    En ook de vriendjes bellen hem nu naar de vaste lijn, iets wat we met de andere vijf zonen nooit meemaakten.

  8. fr@nsmuthert schreef:

    Straks maar ’s flinke rit maken. Camera, radio en telefoon in 1 toestel. Dat moet haast wel mooie dingen opleveren.

Geef een reactie

