Burgervader

Geplaatst: 11 juni 2011 in actualiteit, onderwijs, persoonlijk, politiek
Tags:

In Simpelveld, de naam spreekt eigenlijk al boekdelen, is een 31-jarige VVD-er, de partij doet er niet toe maar het ANP meldt het, unaniem voorgedragen als burgemeester. Links op de foto. Momenteel, jazeker, wethouder welzijn, financiën, economie en loco-burgemeester van Brunssum. Da’s een hele bek vol. Daarmee wordt deze vermoedelijk ongepolijste diamant de jongste burgervader van Nederland. Limburg aan de Limburger. De leeftijd, en bijbehorend gebrek aan levenservaring, dondert niet.
Een berichtje van niks natuurlijk. Maar neem me niet kwalijk: burgervader?
Wat deed ik eigenlijk toen ik 31 was? vraag ik me, ten prooi aan de opperste verwondering, af. Als topgemotiveerd docent Nederlands die zich regelmatig tot diep in de avondlijke uurtjes rotpeesde voor de goede zaak, had ik m’n handen daarnaast vol aan een relatie waarin ik waanzinnig geïnvesteerd had. Maar die intussen wel door m’n vingers wegglipte. Stormachtige tijden dus.
Wat heb ik allemaal verkeerd gedaan? Welke loop zou m’n leven als amper serieus te nemen en allesbehalve vaderlijke lintenknipper genomen hebben?
Wat heeft zo’n gassie trouwens nog te wensen als ie pak ‘m beet, een jaar of veertig is? De leeftijd waarop ik, als laatbloeier, helemaal op stoom lag.
Van die dingen dus.
Moet kunnen.

reacties
  1. Beus schreef:

    Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ben je jaloers?
    Jouw ijverzucht heeft nooit geleid tot het burgemeesterschap, maar wat niet is kan komen.
    Moet je wel nog even ijveren.

  2. fr@nsmuthert schreef:

    Geen haar op m’n hoofd Beus. Maar 31?

  3. de stripman schreef:

    Ik hoorde ook dat er een wisseltrofee aan de titel ‘jongste burgemeester’ verbonden is. Een rode lantaarn ! Wel een gekke trofee ! Normaal gesproken is de rode lantaarn toch voor de nummer laatst in het algemeen klassement ? De jongste burgemeester lijkt me juist een haantje de voorste…

    En 31… Ja, toen was ik nog jong, gezond, hyperactief, ongetrouwd, maar niet meer vrijgezel en aanstormend op allerlei terreinen. Absoluut geen ambities om rode lantaarndrager te worden. Dat dan weer niet…;o)

  4. Ik denk dat je dit op de dag dat je 31 was, het probleem niet zo gezien had.

    Ja wij worden ouder en de mensen die het voor het zeggen hebben jonger.

    • fr@nsmuthert schreef:

      Ik vond toen en vind mezelf nu in vele opzichten volkomen ongeschikt voor zo’n baantje. Ik ben geen lintenknipper. En theedrinken vind ik helemaal niks.
      =Ja wij worden ouder en de mensen die het voor het zeggen hebben jonger.=
      Mijn huisarts, een goeie trouwens, zou mijn zoon kunnen zijn. Zo lang hij een angina van een voedselvergiftiging weet te onderscheiden, hoor je me niet. Maar burgemeester?

  5. Heel Limburg is door aan het draaien.

Geef een reactie

