Doekle snapt ’t helemaal

Geplaatst: 11 mei 2011 in actualiteit, onderwijs
Tags:

Die stamelende bestuursvoorzitter van Hogeschool Inholland – hij stond er met pijn in z’n buik –  kon lullen wat ie wilde, een waardeloos papiertje blijft natuurlijk gewoon een waardeloos papiertje. Maar hij beloofde in ieder geval plechtig Inholland weer in z’n kracht te zetten. Ik probeer me daar een voorstelling van te maken.
De shit van je voorgangers opruimen is geen feest.
Nou is dat gesjoemel natuurlijk niet specifiek iets van deze tijd. Al eerder maakte ik in deze kolommen melding van de meer dan corrupte wijze waarop ik me ooit kwalificeerde als gediplomeerd godsdienstonderwijzer. Niet dat ik er significante schade mee aanrichtte. Maar toch. Vele jaren daarvoor ritselde ik als 10-jarige al, zonder ook maar een druppel water te hebben gezien, mijn zwemdiploma tegen de muur van m’n jongenskamer. Kwestie van netwerken. Toen al. De uiterst coulante plaatselijke badmeester was volgaarne bereid voor een fles ouwe klare z’n zeer gewaardeerde krabbeltje onder een getuigschrift te zetten dat op geen enkele manier spoorde met mijn uiterst povere verrichtingen in het zwembad aan de Meerweg in Bussum. Met die watervrees is het trouwens nooit meer goed gekomen.
Competentiegericht marchanderen.
Mij heb je.

reacties
  1. Glaswerk schreef:

    Hoe ben je eigenlijk aan jouw rijbewijs gekomen?
    Dat vraag ik me al af sinds die wilde rit naar de afhaalchinees ;-P

    Maar zonder dollen, wat hebben de gedupeerde – en toekomstige – studenten aan zo’n ouwehoerverhaal van Terpstra? In in hoeverre zal het weer (over)loos gelul blijken te zijn als er centjes ten eigen gerieve geruifd dienen te worden?

    • fr@nsmuthert schreef:

      Ik beantwoord je vraag over dat rijbewijs maar niet om het CBR niet chantabel te maken.
      En die Hogeschool (Doekle) verandert zo’n diepgewortelde sjoemeltraditie niet van de een op de andere dag. Daar gaan waarschijnlijk jaren overheen.

  2. Glaswerk schreef:

    Wat krijgt men tegenwoordig van WP een achterlijke mededeling als men een bericht met een “like” waardeert: “Je houd hiervan post.”

    De verantwoordelijke ICT-er heeft zeker en passant de PABO gedaan.

  3. En wat als je overboord valt, verzuipen:-)

  4. maadtje schreef:

    Voor een gediplomeerd godsdienst-onderwijzer vloek je wel erg veel en vaak. Neem eens een voorbeeld aan de EO presentator Bert van Leeuwen.
    En van dat geritselde zwemdiploma, daar wist ik niks van. Had ik je nooit in Kortenhoef achter het hek laten lopen, of alleen met vleugeltjes en een zwemvest aan.

  5. Beus schreef:

    Die verdomde privatisering.
    Het kapitalistisch systeem doet Nederland niet goed.

    • fr@nsmuthert schreef:

      Doekle heeft op z’n toernee deze week nog heel wat uit te leggen. Als voorzitter van de HBO-raad meende hij dat het nog wel meeviel. Maar vanuit de keuken weet hij inmiddels beter. Bekostigingssysteem. Op zich al een mooi woord.

Geef een reactie

