Moet ik me gaan schamen?

Geplaatst: 1 mei 2011 in onderwijs, persoonlijk, wetenschap
Tags:

Dacht ik toch echt dat m’n historische kennis aanzienlijk verder gaat dan 1600,  Slag bij Nieuwpoort. En ook over uiterst verheffende zaken als het Twaalfjarig Bestand (1609-1621) en het naadje van de kous betreffende onze koloniale geschiedenis kan ik een aardig boekje open doen. Blijk ik van de 25 voorronde-vragen van de Volkskrant Geschiedenisquiz er maar 6 foutloos te kunnen  beantwoorden. En ik heb toch ooit waarachtig allerlei papiertjes binnengesleept die aanzienlijk meer waard zijn dan de huidige vodjes van InHolland. Er klopt kennelijk geen ene ruk meer van mijn canon.
Dat wordt niks meer met die zondag.

reacties
  1. Frans, je hoeft toch niet alle feitjes te weten.

  2. Laila schreef:

    Valt me inderdaad van je tegen.
    Daar gaat je trots op je algemene ontwikkeling.

  3. maadtje schreef:

    Wat naar nou voor je. Maar morgen is er weer de geheugentest bij Max en Lingo. Dat zijn meer jouw programma’s.

  4. Rob Alberts schreef:

    Meer wetend wordt een mens zich bewust van het weinige weten.
    Ik maak mij daar zelf geen zorgen over, daarom van deze kant een zonnige groet

  5. Glaswerk schreef:

    Mocht je niet googelen?

    Waarom heet Beus overigens Laila? 😉

  6. Mo schreef:

    zolang je je nog maar beseft dat je alle antwoorden kunt nachecken in de wikipedia is er niks aan het handje Frans.

  7. fr@nsmuthert schreef:

    Maar de bedoeling van zo’n voorronde is toch dat je je beperkt tot je parate kennis? En daarin heb ik schromelijk gefaald.

Geef een reactie

