Geef onze klok terug aan de Nederlanders

Geplaatst: 27 maart 2011 in actualiteit
Tags:

En nou moest afgelopen nacht de klok ook nog ’s een uur vooruit. Flauwekul. Ik weet het, in het najaar krijgen we dat verloren uurtje weer terug. Maar intussen heb ik in het holst van de nacht wel een vol uur lang geworsteld om twee audio-setjes, twee videorecorders, twee dvd-spelers, twee tv’s, een wekker, de magnetron, de thermostaat van de centrale verwarming, m’n mobiele telefoon, het telefonische antwoordapparaat en drie horloges op de van overheidswege voorgeschreven zomertijd te krijgen. Verantwoord rommelen aan de cyclus van Vriendin bleek, alle inspanningen ten spijt, een hopeloze affaire. Die laat zich sowieso niet regisseren. En dan hebben we het toch waarachtig over zaken die er werkelijk toe doen. Na iedere handeling greep de droefenis van het tijdelijke verlies me steeds heftiger bij de keel. Dit wil ik niet! Bedacht ik toen ik me, sufgepriegeld, met een flinke bel cognac tussen de klamme lappen vleide, waar even later een duivels plan in me opkwam. Ik heb alle zeventien digitale uitleesvenstertjes weer onverwijld op het oude niveau teruggezet. Het zal me komend jaar ongetwijfeld een hoop gelazer opleveren en in oktober zal het even slikken zijn als ik als enige m’n winst niet mag uittellen.
Maar ik laat me potverdorie toch niet ringeloren?

reacties
  1. Aad Verbaast schreef:

    Moet je allemaal positief zien: het houdt je van de straat.
    Ik zit hier ook met een stapel van een meter handleidingen te puzzelen hoe ik dat alemaal weer een beetje bij de tijd kan krijgen. Kost wel wat tijd, en de dag is al een uurtje korter.

  2. beusekom schreef:

    Gelukkig gaat het bij de laptop en pc automatisch.
    Daar heb je geen inspraak.

  3. maadtje schreef:

    Ik heb mezelf gewoon terug gezet, ben je van al dat gelazer af.
    Wat een lange zinnen maak jij toch altijd. Moet iedere keer weer opnieuw beginnen en nu loop ik helemaal achter met die zomertijd.

  4. Rob Alberts schreef:

    Ik laat het allemaal nog even op zijn beloop.
    Misschien ben ik straks bij de wintertijd dan wel als eerste klaar ….
    Vrolijke groet

  5. Glaswerk schreef:

    Je had jezelf uiteraard ook een uur achteruit kunnen zetten.

Geef een reactie

