Wie mocht er nou eigenlijk met wie op de foto?

Geplaatst: 8 maart 2011 in persoonlijk, sport, theater

Hoe vaak zal de Beer van Lemmer zich in z’n glanzende carrière al geduldig hebben laten vereeuwigen met z’n fans? Z’n grote successen dateren inmiddels al weer van een jaartje of wat geleden. Maar z’n populariteit is allesbehalve tanende. Vooral bij de aantrekkelijke jongedames, die gewoon niet bij hem weg te slaan zijn. Maar het is ook gewoon een uiterst sympathieke verschijning die z’n PR prima weet te verzorgen.
Twee keer Nederlands all round kampioen, zes keer Europees de beste en vier keer was hij de sterkste van de wereld. En dan hebben we het nog niet eens over de vele andere afstandsuccessen en Olympische medailles.
Een snelheidmaniak, want tegenwoordig racet hij wat af op surf- en kiteplanken, in sportwagens en op Superbike motoren.
De 40-jarige Fries is een vriend van de meer dan kleurrijke KLM-gezagvoerder op wiens Abrahamfeestje we zaterdag een voorstelling op maat verzorgden. De heren kennen elkaar uit de wereld van de ronkende motoren.
Dat de kleinkunst ook wel wat van topsport heeft, zag hij onmiddellijk. De waardering voor de satire op maat was groot. En er was dus wel wat na te praten. Waarbij hij op zo’n feestje bepaald niet vies bleek van de bijbehorende biertjes en een incidenteel sigaretje. Moet kunnen.
En dan moeten de fans tijdens de Meet and Greet natuurlijk wel even samen vereeuwigd worden. De kwaliteit van z’n voortanden is nog altijd van een dusdanig niveau dat je je vakantiedia’s er moeiteloos op kunt projecteren.
De avond van de andere helft van Dubbelfout kon niet meer kapot.
Moet ik me al gaan oriënteren op schaats- en motor-/autorace-humor?
Ik zit inmiddels, ons huiswerk hadden we uitstekend gedaan, tot over m’n oren in de luchtvaartgrappen. Bij wijze van uitzondering gooi ik twee fragmenten uit de conferences op de keien.

……………En Nico lapt als dat in z’n straatje te pas komt, de voorschriften compleet aan z’n laars. Ooit stond ie aan de grond in Milaan. Z’n slottijd verliep. En toen ie uiteindelijk in de lucht hing, zag ie op z’n nep-Rolex dat ie z’n tennisafspraak in Aalsmeer voor geen meter ging halen. Hij keek z’n co-piloot grimmig aan en sprak de volgende historische woorden:
Hee vriend, luister. Ik ga even wat gas bijgeven want over anderhalf uur moet ik tennissen en als ik daar te laat kom, betaal ik de hele avond drank voor mijn alcoholische vrienden. Dat gaat dus niet gebeuren. Dus één ding: Kop dicht tegen de verkeersleiding en mijn baas. Anders zorg ik er persoonlijk voor dat jij hier voortaan de koffie rondbrengt.
Het werd een snelheidsrecord voor de firma Airbus. Met gierende banden kwam hij tot stilstand tegen de slurf. Daarbij en passant ook nog een Bultrug (de 747, het type toestel waar hij een godsgruwelijke schijthekel aan heeft) wegduwend. En voordat de deuren goed en wel waren geopend, reed onze Abraham al in volle glorie op de A9 om slechts 3 minuten te laat in Aalsmeer te arriveren.
 
……… Ergens midden boven de oceaan tikt de junior purser op de deur voor een praatje. Op een gegeven moment komt de vraag hoe het toch mogelijk is dat de ene landing op Bonaire zo mooi is en de andere zo hard kan zijn. Daar heeft Nico wel een verklaring voor. Het probleem met die Caribische eilanden is dat ze door een zeer langzame oceaandeining, voor ons onmerkbaar, op en neer gaan. Als nu het eiland omhoog komt op het moment van de landing, dan is de landing hard. En gaat het eiland net naar beneden …….. dan wordt het een zachte landing.

Ze gingen er in als Gods woord in een ouderling.

reacties
  1. Emma schreef:

    wat een eer voor Rintje! Ik ben stik jalours op jouw Dubbelfout maatje, maar ik gun het haar volledig: ze heeft meer kijkuren op haar naam staan dan ik. Leuk die luchtvaartcapriolen. KLM wil meer piloten en stewardessen. Iets voor jullie? Trouwens cabaret aan boord zou ook een niche in de markt kunnen zijn.

    • fr@nsmuthert schreef:

      Ik zou al een aardig rijtje blogs kunnen schrijven over beroemdheden die we in in de loop van de tijd in de zaal hadden. Maar deze was wel bijzonder.
      Voorlopig vlieg ik overigens liever door m’n conferences dan door de lucht.

    • maadtje schreef:

      ja Emma, daar heb je niet van terug of eigenlijk juist wel van terug. Eindelijk na duizenden uren schaatsen kijken, krijg ik genoegdoening. Rintje in levende lijve.
      40 jaar geleden heb ik 4 maanden lang ieder dag op het Bislet stadion in Oslo geschaatst dwars door Ard en Keessie heen, dat kon toen nog. Een ware belevenis mag ik wel zeggen en nu dit. Geweldig toch?

  2. Tjonge zeg, is dat luchtvaarthumor:-) Zoals je misschien al begrepen heb, moets ik niets hebben van alles wat met snelheid en mototen te maken heeft. Ook niet met bont, sorry Madelon, maar ik zie je liever zonder.

  3. beusekom schreef:

    Met een beetje fantasie lijken ze ook nog een beetje op elkaar.
    Moeder en zoon.

  4. Glaswerk schreef:

    Maadtje sneeuwt je volledig onder.

    En dat niet alleen vanwege haar karma ;-P

  5. Mieke schreef:

    Madelon.
    Niet meer op de Korrel !
    Dan flitsend met Rintje op Muth zijn “wel gelezen” site.

  6. maadtje schreef:

    Ben ik nu binnen?

  7. Ron schreef:

    Dus de rondjes is Rintje nog niet vergeten? Moet een leuke avond geweest zijn, ook voor jullie.

  8. Mo schreef:

    is dat haar van Rintje ook nep?

Geef een reactie

