Zaaddodende sport in Groningen

Geplaatst: 7 maart 2011 in actualiteit, emancipatie

Dat ontbrak er nog maar aan. Past weer helemaal perfect in het straatje van de sociale acceptatie. Kan me allemaal niet exclusief genoeg zijn. Na de regionale testwedstrijden klootschieten voor twijfelaars (op uitnodiging) wordt de horizon meteen maar ambitieus verlegd naar de hele doelgroep: Open Nederlandse  Gay Zwem-kampioenschappen. Groningen, 2 juli 2011.
Individuele nummers. Én estafettes.
Een zaak van je stokje soepeltjes doorgeven, dus.
Hoezo: slap gelul?
Een hartverwarmend staaltje van ware emancipatie, dát is het.
Om klokslag negen uur in de ochtend duiken alle 150 uit de kast gekropen jongens en meiden met een genetisch bevlekt rugzakje voor  de verandering tegelijk de plons in. Gaan met die banaan. Dat schept pas een band.
Over keerpunt gesproken.
Waar een klein land groot in kan zijn.
Heerlijk.
Zo lust ik er nog wel een paar.
Ik verbaas me er al jaren over dat ik als schromelijk achtergestelde drager van een leesbril (-2) verstoken blijf van een krachtmeting met gelijkgestemden. Er moet toch waarachtig wel een achternamiddagje te prikken zijn waarop wij voor eens en voor altijd uit de emancipatoire mist kunnen treden om voor het front van de natie het onomstotelijke bewijs te leveren dat ook WIJ van wanten weten.
Eerst maar ’s als opwarmertje proefdraaien met een grootse Bril-Parade door de grachten van Amsterdam. Hans Anders en Specsavers staan al te trappelen om zo’n giga multifocaal volksfeest te sponsoren.
Ik ben er helemaal klaar voor.

reacties
  1. Aad Verbaast schreef:

    Mij krijg je pas uit mijn stoel voor het open Nederlandse gay kampioenschap paalzitten.

  2. Helemaal met je eens Frans, pure discrimimatie. Ieder met een afwijking zijn/haar eigen happenings.

  3. beusekom schreef:

    Zo’n Martin Bril-parade hebben we al eens meegemaakt op het Volkskrantblog.

  4. Ik ben een fervent voetvrijer en krijg het maar niet voor elkasar deze tak van sport de Olympische status te geven.

  5. 123gm45 schreef:

    Emma vindt dat je er geen speld tussen kunt krijgen

    • fr@nsmuthert schreef:

      Heb je soms nieuwe inloggegevens Emma? Ik moest je reactie weer opnieuw goedkeuren. Alsof het je eerste was. Afijn , je bent al verder dan Maadtje. Die kan zich na een aantal vruchteloze pogingen hier maar niet naar binnen vechten.

  6. Glaswerk schreef:

    Potdomme, die gladde knapen op de foto lijken wel vleesgeworden glijmiddelen.

Geef een reactie

