Duidelijkheid graag!

Geplaatst: 3 maart 2011 in zorg

Wat is er mis met mij?
Zie ik er slecht uit?
Blijven m’n gordijnen te lang dicht?
Hebben m’n buren soms ergens doorgegeven dat m’n rokershoestje wat aan de hardnekkige kant is? 
Mag ik alsjeblieft? En zeker in deze tijd van het jaar?
Als er in 2010 in m’n directe omgeving net iets te heftig aan verschillende dierbare leeftijdgenoten getrokken werd (ik heb een verhelderend inzicht gekregen in de superbe kwaliteit van alle crematoria in een straal van 30 kilometer rond mijn huis), dan wil dat toch niet meteen zeggen dat ik binnenkort zélf  ook met alle geweld genomineerd dien te worden?
Neem nou die poëziewedstrijd waar ik me onlangs aan waagde.
Ik geef onmiddellijk toe, ik ben geen dichter. Maar  hoe komt het dan toch dat er in de 26 mij maximaal toegestane regels in vrijwel iedere strofe het woord dood binnensluipt? 
Tien wanhopige probeersels sodemieterde ik al zwaar gefrustreerd in de papierbak. Er moet toch waarachtig een originele metafoor bij mekaar te rijmen zijn die iets van levensvreugd of in ieder geval tevredenheid ademt?
Ik geef toe, steeds vaker moet ik er op uit om de pijnlijke resultaten van m’n langzaam binnensluipende vergeetachtigheid te corrigeren.
Bij Appie Heijn hadden ze godzijdank m’n paraplu zorgvuldig bewaard die ik daar afgelopen zaterdagmiddag had laten staan. En ook meteen maar even langs het restaurant gefietst waar ergens nog een jas van me over een stoelleuning moest hangen. Ik kachelde daar gisteravond weliswaar meer dan een volle fles wijn naar binnen maar dat is toch nog steeds geen reden om er zo’n peperduur, lederen kledingsstuk, mét high tech mobieltje, achter te laten?
Signalen die ik serieus moet nemen of zijn het slechts incidenten?
Van die dingen, dus.
Maar waarom word ik dan om de paar maanden bestookt door allerlei commerciële zorgorganisaties die geen ander doel lijken te hebben dan me binnen de kortste keren met alle denkbare comfort in m’n kist te spijkeren?
Nou deze weer vanmorgen. Al vanaf € 3,49 per maand (en dat schijnt dus een koopje te zijn) willen ze de hele zooi onder deskundige begeleiding en met aandacht voor m’n persoonlijke wensen pico bello voor me regelen. 
Hoezo vanaf € 3,49? 
Is dat de boven- of de ondergrens? 
En dan dat onheilspellende: Meer dan 2.700.000 mensen gingen mij al voor
Hoezo? Deze week? Deze maand?
Weet je wat? Ik kruip in bed.

reacties
  1. beusekom schreef:

    Maar in bed gaan de meeste mensen dood.

  2. fr@nsmuthert schreef:

    Rikus, je kunt het nog 100.000 keer proberen. Maar je bent hier niet welkom. Je bent spam. Dus doe geen moeite.

  3. Ivy (Heyta) schreef:

    Frans: je moet aan je toekomst denken. En voor 3,49 is toch een koopje? En als zovelen je voor gingen, moet het wel goed zijn. Toch?

    • fr@nsmuthert schreef:

      @Heyta: Als ik afscheid neem van het VKblog wil dat toch niet meteen zeggen dat ik ook dood wil?
      NB: Bij BIB (Bralmansinblik) ben ik sinds vandaag ook weg. Wat een onfrisse bedoening daar.

  4. Met veel plezier gelezen, we worden oud en men wil ondanks alles nog aan ons verdienen.

  5. Emma schreef:

    Bij BIB ga ik mijn naam ook maar eens weghalen. Ook een beetje dood dus, al voordat ik echt tot leven kwam daar. By the way, weet jij dat je na je dood een digitale zombie kunt worden? Om dat je nabestaanden onmogelijk al je inlogcodes kennen en als ze die al kennen de sites zoals facebook het knap lastig maken om eruit te komen blijf je digitaal voortbestaan. Ze hebben er commercieel belang bij dat je blijft meetellen en dus kom je er niet meer vanaf.
    Facebook heeft net alle adresgegevens verkocht aan een bedrijf las ik in de krant. Dat betekent kassa per face. Dood of levend. In zekere zin is dit troostend. De hemel is digitaal dichterbij gekomen.

    • fr@nsmuthert schreef:

      Inderaad, interessant, dat artikel dat je aan me doorspeelde. Dat je na je dood als een soort Jezus door leeft, spreekt me wel aan.

  6. 100-woorden schreef:

    =Wat is er mis met mij?=

    Tja, mijn tijd is beperkt, maar het eerste dat me te binnen schiet is dat je iemand bent met een uitgesproken mening en mensen met een uitgesproken mening liggen niet goed in de samenleving – nou ja, niet bij iedereen – waardoor het risico op acties die het leven van de meninggever ernstig kunnen bekorten toeneemt, wat je een perfecte klant maakt van mensen/bedrijven die handelen in de dood en aanverwante zaken.

    En toch, aan de andere kant loont het alleen de moeite om iemand een begrafenisverzekering aan te smeren voor een paar luttele euro’s per maand – voor dat geld zul je waarschijnlijk zonder kist verbrand worden op de plaatselijke vuilverbranding – als je het vermoeden hebt dat iemand nog heel lang zal leven, dus heel lang zal betalen.
    Klaarblijkelijk zijn er al 2,7 miljoen sukkels met een lange levensverwachting die elke maand lappen voor een woekeruitvaart (zou dat woord al bestaan?)

    • fr@nsmuthert schreef:

      @100W: hahaha. Dus als ik het goed begrijp behoor ik uiteindelijk niet tot hun doelgroep. Of zouden ze daar door hebben dat die uitgesproken mening soms een kunstje is?

  7. Na dood gaan, is graaien de meest voorkomende onregelmatigheid tegenwoordig

  8. Emma schreef:

    Je hoort wel tot hun doelgroep, want ze hebben gegoogeld dat je veel sport en erg gezond leeft en nog heel lang premies betaalt. Dat je eeuwig sigaartjes rookt wisten ze nog niet kennelijk. Maar dat staat bij deze ook op het net en dan gaat de premie omhoog. Of het aanbod vervalt gewoon.
    Nog even over zombies. De computer kan zelf ook een zombie worden en dan maak je deel uit van een zg ‘botnet’. Als je wilt nagaan of je computer erbij hoort, kun je dat nazoeken op http://www.laatjeniethacken.nl/zombiepcs. Mens en computer vormen toch een symbiotische eenheid zo langzamerhand, dus hou het allemaal in de gaten!Lang zullen ze leven……

  9. Glaswerk schreef:

    Het is te overwegen om naast de instapverzekering van € 3,49 per maand ook het extra zorgpluspakket te nemen zodat je draadloos vanuit de vurenhouten bekisting contact kunt houden met de bovenwereld ;-P

  10. Emma schreef:

    Emma wordt overgeslagen op word press. Ook al geen leuk blog!

    • fr@nsmuthert schreef:

      Hoezo overgeslagen? Ik heb even niks toe te voegen aan je superieure en zeer gewaardeerde overpeinzingen hierboven. Bovendien zit ik me uit de naad te werken aan een voorstelling die morgenavond in Noordwijk op de planken moet.

  11. Rob Alberts schreef:

    Ik ben abonnee geworden van dit blog.
    Maar nu zal ik alles met nog meer aandacht volgen.
    Ik begrijp dat de dood op de loer ligt.
    Maar het zou zo maar kunnen zijn dat de dood eerder voor mijn deur staat.
    Moet ik hem dan wegsturen?
    Ik mis nu ook al verschillende parapluus ……

  12. fr@nsmuthert schreef:

    Leuk Rob. Stel ik zeer op prijs.

Geef een reactie

