Recht in m’n scheur

Geplaatst: 15 oktober 2010 in media

Ik vroeg me al met enige bezorgdheid af hoe m’n gitzwarte asielzoekende Volkskrantbezorger dat zaterdag ging flikken maar het komt helemaal goed met ‘m. Hij zag de bui al hangen.
Twee rondjes maakte hij vanmorgen. Vrijdag dus. Om zes uur lag m’n ochtendblad al in volle glorie op de mat en een paar uur later ging hij er nog eens dunnetjes overheen met een zorgvuldig geseald pakketje met het Magazine en….. Gaudi.
Nou heeft die glossy weekly m’n interesse over het algemeen niet zo. Sylvia Witteman, die na een kort Amerikaans dipje op driehoog achter in Mokum de smaak weer aardig te pakken heeft, sla ik nooit over. En dat geldt, in iets mindere mate, ook voor Wim de Jong die maar hardnekkig blijft worstelen met z’n midlife crisis.
De rest van de kennelijk broodnodige human interest (met als absoluut dieptepunt het jarenlange geneuzel van o.a. die verschrikkelijke Corine Koole) die mijn  interesse in ieder geval amper kan opwekken, laat ik meestal voor wat  het is. Maar wie weet, misschien kan het interview met de cursiefjesschrijver van de VK-voorpagina (met ook al zo’n verrekte design bril) me over de streep trekken. Van dat Handboek voor de man, zal het wel niet komen, vrees ik. Ik ben niet meer zo van de handboeken. En zeker niet als het om masculiene gedragscodes anno 2010 gaat.
Een uiterst welkom en aangenaam cadeautje, dat Gaudi-boek, waar cultuurminnend Nederland z’n vingers bij af zal likken. Zeker als je, zoals ik,  komend jaar een paar stedenreisjes op de short list  hebt staan. Om te beginnen Barcelona. Na veertig jaar werd het de hoogste tijd om m’n geheugen weer ’s wat op te frissen . Vond ik. Waarna de trein me geheid naar Berlijn (nooit geweest) zal brengen. En dat is nog maar het begin.
Over Barcelona is deze Jan deToerist zich al barstensvol ambitie aan het inlezen.
Op het juiste moment dus.
Gracias, Volkskrant!

Geef een reactie

