Dus daar pleurt de baas z’n troep neer

Geplaatst: 31 juli 2010 in volkskrantblog

Hoewel het een leuk speeltje is, was de chef van het GAD not amused met die nieuwe Canon van me. En dat, terwijl ik slechts interesse had voor de containers (een stuk of acht) waarin de echte shit (alleen groot en grof) keurig gescheiden verdwijnt.
Ik blijf wel met m’n fikken van de privacy af.
Een plaatje voor het hek dus.
Met een simpel kuupje waren we de afgelopen weken bij lange na niet klaar. Dus dat betekende dat er al gauw een eurootje of zestien gelapt moest worden. Maar het goede doel heiligt soms de middelen.
Afval blijft tenslotte afval.
M’n bijzondere aandacht ging uit naar de bakken voor asbest en chemicaliën. Zoals bekend, nogal kwalijke spulletjes. Wordt alleen geaccepteerd mits goed verpakt, staat met koeienletters aangegeven. Het plastic kierde bij het asbest onder het deksel vandaan. En hoewel het beleid van de GAD is gericht op een efficiënte en milieuvriendelijke bedrijfsvoering met oog voor veiligheid en dienstverlening, krijg ik toch sterk de indruk dat er, het blijft mensenwerk,  nog wel eens wat weg wil lekken. Vooral op zondag en maandag. Maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat de tent dan gesloten is. Weinig controle dus. Maar vandaag was het bij wijze van uitzondering  al vroeg dikke mik. Zag ik toen ik door m’n Iris keek. Maar het meeste heeft de wakkere baas al weer weggehaald.
Die verwijderingsbijdrage heb ik dus niet voor niets gedokt.

Voor de lezers met een onstilbare honger naar details: het pakketje onderaan de afbeelding maakt deel uit van een heuse bomgordel. Het wachten is alleen nog op de onverlaat  die er mee aan de slag wil……

http://www.vkblog.nl/bericht/327079/Dus_daar_pleurt_de_baas_z%92n_troep_neer

Geef een reactie

