Vragen vragen vragen

Geplaatst: 22 mei 2010 in christelijke feestdagen
Tags:, ,

Het enige gristullukke feest over de essentie waarvan ik me van kindsbeen af nooit ook maar de geringste voorstelling heb kunnen maken, is het festijn dat de komende dagen op de rol staat. Voor het  in ras tempo afkalvende exclusieve groepje die-hards dan.
Het is me te abstract.
Bij een stal, een os en een ezel, een paar herders en een biezen mandje heb ik in in ieder geval nog prachtige visioenen. Doe d’r voor mijn part ook maar een paar Wijzen bij. Het liefst uit het oosten. Toch al een dubieuze windrichting als je Geert moet geloven.
Een bloederige kruisiging met alle toeters en bellen heeft tenminste nog fraaie muziekstukjes opgeleverd. Erbarme dich. Of mich, natuurlijk. Bij de Wederopstanding haak ik echter al weer af. Net iets te veel Houdini en Fred Kaps.
En breek me dus al helemaal de bek niet open over een geest die uitgestort wordt.
Ik heb het dan ook al jaren opgegeven.
Maar schuren blijft het wel.
Het zal onze joods-gristullukke traditie wel zijn.
Maar daar schijn je tegenwoordig ook al weer de nodige vraagtekens achter te moeten stellen.

http://www.vkblog.nl/bericht/316697/Vragen%2C_vragen%2C_vragen

Geef een reactie

